Répakrémes kocka

Szaftos-puha, krémes, könnyű desszert készült sok-sok főtt répa felhasználásával, ismét csak a húsvéti hangolódás jegyében.




Répakrémes kocka

Hozzávalók: 

Tészta itt olvasható. annyi eltéréssel, hogy világos piskótát szerettem volna, ezért 90 gramm Reform süteménylisztet tettem a tésztába a 70 gramm helyett, minden egyéb változatlan volt. Másfélszeres adagot kevertem, amiből 3 lapot sütöttem egy 28x21 cm-es tepsiben

Krémhez:
70 dkg nyers, pucolt répa
ízlés szerint édesítő (nálam kb. 2 dkg négyszeres erejű)
1 ek citromlé
1 ek vanília aroma
1 csapott mk őrölt fahéj
50 gramm Szafi Free vaníliás zabpuding
150 gramm hideg víz
70 gramm főzővíz

200 gramm Kara kókusztejszín

A répát feldaraboljuk, enyhén sós vízben puhára főzzük. Leszűrjük és 70 grammot a főzővízből hozzáadva krémesre turmixoljuk, rögtön a főzés után, nem kell kihűteni.

A répa-pépet egy edénybe öntjük, hozzáadjuk az édesítőt, a vaníliát, a citromlevet és a fahéjat. Egy kisebb tálkában csomómentesre keverjük a zabpudingot a 150 gramm hideg vízzel és a répához adjuk. Állandó kevergetés mellett addig főzzük, míg párat rottyan a krém és elkezd sűrűsödni. Picit hűtjük.

Az első tésztalapot lerakjuk a tepsibe, megkenjük a krém harmadával, erre rá a másik lap, újabb adag krém, végül az utolsó lap és a maradék krém.

Én ekkor egy egész éjszakát hűtöttem, de valószínűleg elég neki néhány óra is. Utána egyenletesen elkentem a tetején a felvert kókusztejszínt és fésűkártyával mintáztam.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések