Húsvéti vaníliás kalács

Nálunk idén húsvétkor ez lesz a befutó kalács. Ráadásul remekül szállítható, hoszabb úton sem romlik meg, hiszen tojás sincs benne és nekem ez most különösen jól fog jönni.

Az egyik kedvenc tészta kombinációm volt a kiindulási alap, amiből már többféle aránnyal dolgoztam. Ez volt az első, majd rögtön jött ez és ebben tovább variálgattam az arányokat. Most ezt az utóbbit vettem alapul és csak annyit tettem, hogy az intenzívebb vaníliás íz érdekében az egyik lisztből lecsíptem pár dekát és vaníliás zabpudinggal pótoltam. Szuper lett a végeredmény.

Megsütöttem egyben nagyobb méretű fonott kalácsként, az se lett rossz, de szerintünk a mini kalács egyszerűen fantasztikus








Húsvéti vaníliás kalács

Hozzávalók egy nagy kalácshoz vagy 6 minihez:
18 dkg Szafi Free csökkentett rosttartalmú gluténmentes vegán lisztkeverék
10 dkg Szafi Reform kenyér-és péksütemény lisztkeverék
2 dkg Szafi Free vaníliás zabpuding
nagy csipet só
nagy csipet aszkorbinsav (elhagyható)
nagy csipet szódabikarbóna
4 gramm porélesztő
1 tk szárított citromhéj
2,5 dkg négyszeres erejű édesítő 
1 ek vanília kivonat 
20 gramm citromlé (almaecet is jó)
50 gramm Kara kókusztejszín
250 gramm kézmeleg víz

Külön edényben alaposan elkeverjük  a száraz és nedves alkotókat. Kétéle módon is készítettem innentől, volt, amikor simán vegyítettem a két edény tartalmát és kézzel vagy villával alaposan összekevertem, míg máskor robotgép dagasztóspirálja segítségét vettem igénybe. Nagy differenciát, sőt, kb semmit nem tapasztaltam.

Letakarva legalább 30 percig langyos helyen pihentetjük.

Ennek letelte után alaposan átgyúrjuk a tésztát, amihez minimális liszt lesz szükséges.
1. A nagyméretű kalácsot négyes fonással állítottam össze. Sütőpapíros tepsibe tesszük, újabb 10-15 percet kelesztjük, majd 190 fokra előmelegített sütőben 45-50 perc alatt kisütjük. Én sütés előtt és a befejezés előtt 5 perccel lefújtam olajspayvel.







A kiskalaácsokhoz 6 egyforma darabba osztjuk a tésztát, azokat felezzük. Kettős fonást alkalmaztam, hozzá itt a képes segítség:


Ugyanúgy sütőpapírral bélelt tepsibe kerültek, a fentiek szerint pihentek és 190 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt sültek meg, ezeket is lefújtam.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések