Tonhalas-zöldséges lasagne

Nem klasszikus, több szempontból sem: a tészta házi, a ragu nem húsos és nincs rajta besamel. Ez egy reform lasagne. :)

Tonhalas-zöldséges lasagne

Hozzávalók (2 adaghoz, 4 lapos lasagne-hoz)
Tésztához:
10 dkg tk zab-vagy tk. tönköly liszt (esetleg a fele lehet DW Zero 6 liszt)

1 tojás 
(értelemszerűen, ha nagyobb mennyiséget szeretnénk, 10 dkg lisztenként plusz 1 tojást kell számolni)
ha nem áll össze, langyos víz

Raguhoz:
1 közepes fej lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
2 kisebb vagy 1 nagyobb répa
10-15 dkg spenótlevél
2 doboz (80 g) tonhalkonzerv saját lében
1 doboz hámozott paradicsom konzerv
só, bors, majoranna
1 csomag mozzarella sajt
opcionális 2-3 ek tejszín

A tésztához a lisztet, sót és tojást alaposan összegyúrjuk, kissé munkás dolog, én át is szoktam adni ezt a melót a férjemnek. :) Nagyon vékonyra kinyújtjuk és lapokra vágjuk. Megoszlanak a vélemények, kell-e előfőzni, én 2-3 percre forrásban lévő vízbe teszem a lapokat. Így szoktam fagyasztani is a fel nem használtat.

A raguhoz a hagymát kockázzuk, majd kevés kókuszzsíron megdinszteljük. Hozzányomjuk a fokhagymát, 1-2 perc pirítás után beledobjuk a friss vagy fagyasztott spenótot és az apróra reszelt répát. Pár perc pirítás után hozzáöntjük a paradicsomot, ízlés szerint fűszerezzük. Ha már nagyjából minden puha, belekeverjük a halat, de én azzal nem főztem tovább.

Egy kerámia tepsit vékonyan kizsírozunk, arra kanalazunk egy vékony réteg szószt. Ráhelyezzük az első lapot, majd megint ragu és így tovább, amíg el nem fogy a szósz és a 4 lap. Nekem legfelső réteg az utolsó tésztalap lett, arra nem  terveztem ragut. Viszont meglocsoltam a kevés tejszínnel és ráreszeltem a sajtot. Ha ezt nem szeretné valaki, akkor úgy ossza el a ragut, hogy az utolsó tésztára is maradjon valamennyi.

Így ment be az előmelegített, 180 fokos sütőbe, ahol kb. 25 perc alatt aranybarnára sült.

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-etelek-webshop.hu/ 


                                         

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések