Az aktuális legigazibb pizza :)

Ahogy a nevében is van, most éppen ez...aztán majd másik, ahogy készülnek az új, jobbnál jobb receptek. Viszont az nagyon sokat elmondott nekem, hogy a tesztalanyaim azok a barátaink voltak, akik nem igazán ismerik a termékcsaládot, viszont szóhoz sem jutottak, miközben falták. :) A saját családomról nem is beszélve, csak nyöszörögtek teli szájjal. :D

Ebből a receptemből indultam ki, mivel ez a tészta szerintem fenomenális, de picit módosultak a lisztek arányai és pizzáról lévén szó, kapott a tészta egy kevés zsiradékot.










Az aktuális legigazibb pizza :)

Hozzávalók 2 vékonytésztás közepes méretű körlaphoz vagy egy nagy, szintén vékonytésztás sütőméretű pizzához, de ízlés kérdése, milyet nyújtunk belőle:

20 dkg Szafi Free csökkentett rosttartalmú gluténmentes vegán lisztkeverék  
10 dkg Szafi Reform kenyér-és péksütemény lisztkeverék  
4-5 g só  
csipet aszkorbinsav (elhagyható)  
1 gramm szódabikarbóna   
fél csomag (kb. 3,5 gramm) porélesztő  
20 gramm almaecet 
300 gramm kézmeleg víz  
15 gramm kókuszolaj

formázáshoz kevés liszt  (ha szükséges)

A kétféle lisztet alaposan elkeverjük egy tálban.  Az olajat kikeverjük a vízzel és az ecettel, majd hozzákeverjük az élesztőt és az egyéb hozzávalót. A lisztet beledolgozzuk a nedves alkotókba.

A tészta szépen össze fog állni, letakarjuk és kelesztjük, legalább fél órán át, nálam lett 1 óra, ami alatt a tészta láthatóan megkelt.


Innentől kezdve attól függően  járunk el, amilyen pizzát szeretnénk. Én egyszer kettévettem a tésztát, két körlapot nyújtottam belőle, peremet képeztem, illetve az egyiknek a szélébe sajtot töltöttem. A másik alkalommal a vendégeknek egyben nyújtottam ki sütőtepsi méretűre , így gyorsabb volt.

A formára nyújtott tésztalapot villával néhány helyen megszurkáltam, majd rákerült a paradicsomos alap, a választott feltétek, sajt stb.




A sütőt előmelegítjük 180 fokra és 25-30 perc alatt készre sütjük (nagyság, vastagság, feltét stb. függvénye, ez az idő csak irányadó).








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések