Lekváros rózsák

A névadáskor agyaltam kicsit, hogyan tudnám az elnevezésbe belevinni ezeknek a rózsáknak az összes tulajdonságát, de aztán arra jutottam, hogy az túl hosszú lenne, így maradtam a fentinél. Egyebekben glutén-, tej-, cukor-és tojásmentes lett, vegán, és 2 csúcsszuper Szafi lisztből raktam össze.

A forma történetéhez hozzátartozik, hogy eredetileg szépen, magukban, különállva akartam megsütni a rózsákat, de aztán menet közben elbizonytalanodtam és abban maradtam magammal, hogy csak besorakoztatom őket egy sütőpapírral bélelt formába, biztos, ami biztos...A rózsák szétnyílását volt hivatott megakadályozni a középső kimaradó részre helyezett kis tálka is, aminek aztán tálaláskor még hasznát is tudtam venni a belepakolt plusz lekvár miatt...

A tészta álom, nagyon jó vele dolgozni és igazi keltes fílinget ad a végeredmény.

A fotókért elnézést, egy korábbi estén készítettem, elég rossz fényviszonyok mellett.





Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/

Lekváros rózsák

Hozzávalók 6 nagyobb virághoz: 
24 dkg Szafi Free csökkentett rosttartalmú gluténmentes vegán lisztkeverék
6 dkg Szafi Reform kenyér-és péksütemény lisztkeverék
csipet só
csipet aszkorbinsav (elhagyható)
1 gramm szódabikarbóna
2-2,5 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
fél csomag (kb. 3,5 gramm) porélesztő
10 gramm citromlé
50 gramm Cocomas
240 gramm víz

formázáshoz kevés rostcsökkentett liszt

töltelék valamilyen sütésálló lekvár, nálam Szafi Reform eper-alma ízű


A vizet elkeverjük a kókuszkrémmel, majd kiveszünk belőle kb. 1-1,5 dl-t, meglangyosítjuk, hozzáadjuk az élesztőt,és amíg a többi teendőt elvégezzük, picit felfuttatjuk. A megmaradt kókuszkrémes vízhez adjuk a citromlevet, míg külön edényben elkeverünk minden egyebet. Dagasztótálban összeöntünk valamennyi hozzávalót és a spirálszállal alaposan eldolgozzuk a tésztát. Ragacsos lesz, de nem kell megijedni, a 15-20 perces pihenőidő alatt szépen összeáll. Letakarjuk és pihentetjük.

Lisztezett felületen átgyúrjuk a tésztát a pihenőidő végén, majd 6 egyforma részre osztjuk. A rózsa megformázást inkább a fotókkal mutatom be, nem szövegesen.











Ha elkészült mindegyik, sütőpapírral bélelt kerek formába helyezzük őket, szorosan egymás mellé. Mivel nekem a közepe kimaradt, ahogy írtam, oda állítottam egy beleillő méretű tálkát.


Ekkora gyújtjuk be a sütőt és 180 fokra előmelegítjük, ezalatt ismét pihennek a rózsák.

Ha elérte a hőfokot, sütőbe toljuk (előtte lefújhatjuk olajspray-vel, de elhagyható) és 30-32 perc alatt készre sütjük.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések