Almás mennyország

Hosszú volt a csend, a mentségem, hogy 7 hete volt egy műtétem, abból lábadoztam. :) De már újra alkotok, ami arra érdemes, azt pedig meg is mutatom nektek. Ezúttal a névnapomra leptem meg magam, Gyöngyi barátnőm után a fentinek neveztem ezt a csodás finomságot. Próbáljátok ki, isteni. :)


Almás mennyország

Hozzávalók egy kerek tortaformához:
Tészta:
250 gramm víz
1 csapott ek négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
csipet só
ízlés szerint vanília
1 tk citromlé
10 dkg Szafi Fitt édes nyújtható liszt
5 dkg Szafi Fitt süteményliszt
2 dkg Szafi Fitt ch csökkentő liszt

Töltelék:
3-4 alma (kb. 35 dkg) őrölt fahéj, édesítő

200 ml kókusztejszín (ezt használtam)
3 tojás sárgája
ízlés szerint édesítő
1 ek citromlé
1 tk vaníliaaroma
őrölt fahéj

őrölt mandula (vagy dió, más mag, cassava, nem paleozoknak zsemlemorzsa, búzadara stb.)

A tésztához a lisztek kivételével kikeverünk mindent a vízzel, majd hozzáadjuk a 3 fajta lisztet és gyorsan összegyúrjuk.5 percet pihentetjük, majd szilikon (vagy zsiradékkal kikent egyéb) tortaformába tapickoljuk a tésztát, úgy, hogy a forma teljes magasságában pereme legyen.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra, a tésztát villával megszurkáljuk és 15 percen át elősütjük. Közben elkészítjük a tölteléket.

Ehhez az almákat meghámozzuk, szeletekre vágjuk. A kókuszkrémet kikeverjük a tojások sárgájával, édesítővel és fűszerekkel, ízesítőkkel.

Az elősütött tészta alját alaposan megszórjuk a darált mandulával, erre szépen rásorakoztatjuk az almaszeleteket. A tojásos masszát ráöntjük, megszórjuk  mandulával, visszatesszük a sütőbe, ahol további 45-50 perc alatt készre sütjük.


A teljes adag tápanyagtartalma: 
- 1274 kalória
- 31 gramm fehérje
- 82 gramm ch
- 82 gramm zsír

12 szelettel számolva 1 szelet:
- 106,16 kalória
- 2,58 gramm fehérje
- 6,83 gramm ch
- 6,83 gramm zsír

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések