Töltött lángos

Ismét egy szuper és nagyon egyszerű finomságot sütöttem, mégpedig ch csökkentett töltött lángosokat. Kétféle tölteléket tettem bele, de bármivel, amit szerettek, megpróbálhatjátok. Mivel anno nagyon szerettem a káposztásat, most viszont több okból, de nem akartam káposztát tenni bele (de nyilván tehető, sőt...), cukkiniből kreáltam egy az eredetire kísértetiesen hajazó tölteléket. Ajánlom kipróbálásra, nagyon finomak és óriási méretűek.





Töltött lángos

Hozzávalók 8 nagy darabhoz:
2 tojás
2 tojás fehérje
10 gramm almecet (vagy borecet, vagy  citromlé) (ezt használtam)
1 tk só
1 mk fokhagymapor (ezt használtam, de elhagyható)
250 gramm víz
12 dkg Szafi Reform paleo lángos lisztkeverék
8 dkg Szafi Reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez  (régi nevén ch csökkentő liszt)

Töltelék
4 darabhoz házi kolbász apróra vágva
4 darabhoz: 45 dkg pucolt cukkini, só, bors, szükség esetén édesítő)

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/ 


A tésztához a lisztek kivételével elkeverjük az alkotókat, majd hozzáadjuk a lisztet, összegyúrjuk, pár percet pihentetjük.

A "káposzta töltelékhez" lereszeljük a cukkinit, besózzuk és 2-3 perci mikrózzuk. Tiszta konyharuhára borítjuk a zöldséget, szorosan összecsavarjuk és kinyomjuk belőle a felesleges - és jó sok - vizet. Ízesítjük úgy, mintha káposzta lenne, közben kóstolgatjuk (én kicsit elborsoztam sajnos).

A tésztát 8 egyforma darabba osztjuk, kör alakúra nyújtjuk és derelye készítő forma, abból is a legnagyobb méretű, segítségével megformázzuk. 


Sütőpapíros tepsibe helyezzük, lekenjük tojás sárgájával vagy lefújjuk olajspray-vel, hústűvel pár helyen megszúrjuk a tetejüket, és 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt kisütjük őket.





A teljes tészta tápanyagtartalma (töltelék nélkül):
- 597 kalória
- 31 gramm fehérje
- 67 gramm ch
- 15 gramm zsír

1 darabban:
-74,62 kalória
- 3,87 gramm fehérje
- 8,37 gramm ch
- 1,87 gramm zsír

1 darab cukkinis:
- 93,75 kalória
- 5,25 gramm fehérje
- 12 gramm ch
- 2,25 gramm zsír


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések