Nyerstojás mentes, zsírszegény zsömlék

A recept nem az enyém, nem az én érdemem, de egyelőre még nincs rámutató link, hiszen csak ebben a fb csoportban osztotta meg Tögyi Julika. Mihelyt felkerül Szafi blogjára, a hiány pótolva lesz.

Addig másolom szó szerint Julika írását a receptről. Már kétszer megsütöttem, második alkalommal nem 6, hanem 8 részre osztva kiflikké formáztam és vizezett paradicsommal kentem a tetejét, melyekre magokat szórtam.






Nyerstojás mentes, zsírszegény zsömlék

Kívül ropogós, belül nagyon puha, mellékízmentes, pillekönnyű a tésztája.
Bolti zsömle méretűre nőnek a sütés alatt.

200 g. kenyér és péksütemény lisztkeverék
35 g. tápiókakeményítő
20 g. tojásfehérjepor
4 g. só
4 g. porélesztő
30 g. citromlé
360 g. szénsvas ásványvíz.
+ 4 g. bambuszrostliszt a gyúrához és a formázáshoz
+ 2 g. kókuszolaj a sütés előtti kenéshez

Külön edényben keverjük össze a folyékony és a száraz hozzávalókat, majd öntsük őket egybe és kézi robotgép spirálszárával alaposan dolgozzuk ki.
Fedjük le az edényt és 15 percig pihentessük a tésztát.
Ezután bambuszrostlisztes felületen gyúrjuk át.
Osszuk el 6 egyenlő súlyú darabra, majd formázzuk meg őket zsömlének.
Lapítsuk 8.5 cm. szélesre, rakjuk sütőpapírral borított tepsire és kenjük le a tetejüket a kókuszolajjal.
Keleszzük 40 percig.
Sütés :
200 fokra előmelegített sütőben, alsó - felső programon 50 perc. ( erősebb sütőben 45 perc is elegendő lehet )





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések