Isler

Ez a recept már több hónapos, még decemberben sütöttem először belőle egy karácsonyi ízvilágú linzert, majd vaníliás kiflit és linzeres torta alapként is használtam. Mivel az instámon megosztásra került, akkoriban sokan megsütötték, sokan kifejezetten szeretik és visszatérnek hozzá. Az azóta eltelt időben a többszöri sütés nomán vannak tapasztalatok, amiket leírok, illetve a tésztára is 2 verziót írok, mindkettő működőképes.


Isler

Hozzávalók:
100 gramm Szafi Reform paleo süteményliszt
50 gramm Szafi Reform vaníliás zabpuding
50 gramm darált dió vagy mandula
csipet só
1-2 gramm szódabikarbóna
20-25 gramm négyszeres erejű édesítő
50 gramm puha kókuszolaj
15 gramm frissen facsart citromlé (vagy ecet)
30-35 gramm hideg víz

VAGY
100 gramm Szafi Reform paleo süteményliszt
50 gramm Szafi Reform vaníliás zabpuding
50 gramm darált dió vagy mandula
csipet só
1-2 gramm szódabikarbóna
20-25 gramm négyszeres erejű édesítő
25 gramm puha kókuszolaj
15 gramm frissen facsart citromlé (vagy ecet)
55-65 gramm hideg víz

Paleo csokoládé és házi pikáns piros lekvár


Ahogy látható, a zsiradékon csökkentettem, a hideg víz javára, de azt rögtön leszögezem, hogy igényelhet még vizet, minimálisan adagolva, a tészta formázhatósága, nyújthatósága érdekében.

A lisztet, pudingport és darált olajos magot alaposan elkeverjük, a puha, de nem folyékony olajban elmorzsoljuk (én villával szoktam). Hozzáadjuk a további szárazanyagot, majd a vízet és citromlevet és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk.

Rögtön lehet vele dolgozni. Itt jöhet a másik neuralgikus pont, de érdemes kitartani. A nyújtáshoz kell egy szilikon lap és egy sütőpapír vagy 2 sütőpapír és liszt, pl.bambuszrostliszt. Az alsó lapot meghintem, nem sajnálva, nehogy leragadjon. Átgyúrom, majd a másik sütőpapírt rárakva kinyújtom. Ez az isler nagyméretű, 8 cm átmérőjű, így kb. 5-6 mm vastagra nyújtottam, a kis linzereket vékonyabbra. Ha a tészta nagyon szétomlik, morzsolódik (mert ez fog vele történni, főleg az első nyújtást követő második előtt), akkor kezünk melegével gyúrjuk össze. Ha ez kevés, én folyóvíz alá teszem a kezeimet és az így rákerült víz segítségével állítom újra össze. Ha megfelelően alá van lisztezve, a tészta nem ragad le, de ekkor is segítséget lehet használni a kiszúrt formák felszedéséhez (itt a nagy és vastagabb islernél nem kellett, kézzel is sikerült, a kicsi linzernél szükséges volt), egy tortalapát vagy hasonló segítségével laposan a formák alá nyúlok és ezzel helyezem át a formákat a sütőpapírral bélelt lemezre.

A sütőt 190 fokra előmelegítjük, a nagy islert 10-13 percig, a kis linzerkoszorút 8-11 percig kell sütni, ne égjen meg, épp csak a széle kezdjen barnulni. Hagyjuk hűlni, majd tetszőlegesen tölthető.

Saját eperlekvárom került bele és temperált palo csokiba mártottam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések