Feketeribizlis-"túrókrémes" pite

Vadiúj és szerintem igazán jól sikerült receptet kreáltam egy nap hirtelen felindulásból (és az egyik liszt maradékának elhasználása végett...). Omlós jellegű tészta - jellegű, hiszen a linzertészta lényegét a sok zsiradék adja, ezért az csak ámítás, ha egy zsiradékot nem/alig tartalmazó receptre bárki azt írja, hogy omlós tésztát eredményez - , azon savanykás feketeribizli lekvár, amit egy hamis túrókrém fed. Rendes túróból is elkészíthető természetesen, de nálam most egy vegán késztermék gondolata lebegett a szemem előtt.







Feketeribizlis-"túrókrémes" pite

Tészta:
100 gramm Szafi Free Expressz lisztkeverék
100 gramm Szafi Free hajdinás piskóta lisztkeverék
50 gramm darált mandula/dió
csipet só
30 gramm négyszeres erejű édesítő
30 gramm kókuszolaj
15 gramm friss citromlé
100 gramm hideg víz

lekvár


A liszteket, a darált mandulát elkeverjük, hozzáadjuk a sót és édesítőt. A puha olajat villával elmorzsoljuk a szárazanyaggal. Hozzágyúrjuk a citromlevet és a vizet. kész is, lehet vele dolgozni. Nyújtható, de lehet csak a formába nyomkodni.

A tészta kicsit több, mint felét a piteformába nyomtam (előzőleg kifújtam olajspray-vel), rákanalaztam egy fél üveg szafi free feketeribizli lekvárt (de bármi mást lehet), végül ráhalmoztam az előzőleg elkészített és már kihűlt "túrókrémet". A megmaradt tésztát nagyon vékonyra nyújtottam egy szilikon lapon és annak segítségével ráborítottam. Villával megszurkáltam.

190 fokos előmelegített sütőben 35-40 percig sült.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések