"Sajtos" minifánkok

Az egyik leggyorsabban előállítható vendégváró, akár sós, akár édes formában. Ráadásul szerintem változatlanul ez a verhetetlen égetett tészta, jobbat még nem ettem/nem találtam. 

Ezúttal sós kísérőt akartam belőle készíteni és a baráti társaságban előforduló különféle problémák miatt glutén-és tejmentesen.





"Sajtos" minifánkok

Hozzávalók 
100 gramm víz
100 gramm napraforgóolaj 
nagy csipet só
nagy csipet négyszeres erejű édesítő
4 db M-es tojás (ami lehet 3, de akár 5 is)
60 gramm Szafi Free hajdinamentes lisztkeverék
40 gramm zsírtalanított mandulaliszt (Szafi Reform)

Töltelék: vegán sajtkrém, gouda jellegű és sült hagymás, tetején reszelt Violife.

Az olajat, a vizet, a sót és az édesítőt elkeverjük egy lábasban és felforraljuk. A kétféle lisztet elvegyítjük. Ha felforrt a folyadék, belezúdítjuk a lisztet és elkezdjük resztelni, vagyis fakanállal állandóan keverve hevítjük, fehéredésig, ez kb. 2-3-4 perc.

Ha megvan (a hagyományostól eltérően nem fog gombóccá összeállni a tészta), félrehúzzuk és 1-2-percet várunk, hogy ne legyen forró. Ezt követően kézi-gépi habverővel egyenként hozzákeverjük az egész tojásokat. A massza sűrű legyen és a habverő fejéről magától leszakadjon. Az, hogy mennyi tojást vesz fel a tészta, a reszteléstől nagyban függ, ha ugyanis túl van resztelve, többet igényel. Itt fontos az állag megfelelő felismerése és ez elég nehéz, még a gyakorlott szemnek is.

Ssillagcsöves habzsákba töltjük és egyforma, egészen pici halmokat nyomunk sütőpapíros tepsibe.

A sütőt előmelegítjük 220 fokra, ebben kezdjük sütni. Kinyitni tilos, amikor világosbarna a kérge, gyönyörűen megrepedezett, levesszük előbb 180, majd 150 fokra, majd amikor már egységesen aranybarna az egész, 100 fokra mérsékeljük és szárítjuk. Rövidebb ideig sül, mint a képviselőfánk, de pontos időt nem tudok írni, figyelni kell. 


Ezúttal nem kalapoltam le, de úgy is lehet, még mutatósabb is lenne a végeredmény, hanem egy pálcával lukat fúrtam a tetején át, nyomózsákba töltöttem a kétféle krémet, megtöltöttem a puffancsokat, a krémből a tetejére is kanyarintottam egyet és ezt a részt reszlet sajtba forgattam.

Aztán elrendeztem pofásan, majd kettőt pislogtam és a barátok felfalták, még a bor kinyitása előtt. :D





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések