Fügés-mandulás-karamelles pite

Amikor a nyaralásból éppen hazaesve a nővéresd a kezedbe nyom egy kosárnyi friss fügét...Akkor süss egy ilyen isteni pitét. Langyosan se rossz (így vágtam fel, ezért nem szép a vágási felület, ahogy a képeken látható), de alaposan kihűtve mesefinom és szebben is szeletelhető. 




Fügés-mandulás-karamelles pite

Hozzávalók:
Tészta:
100 gramm Szafi Free hajdinamentes rostcsökkentett lisztkeverék
100 gramm darált mandula
csipet só
csipet szódabikarbóna
30-40 gramm négyszeres erejű édesítő
40 gramm kókuszkrém
20 gramm citromlé
60 (70) gramm hideg víz 

Töltelék:
400 gramm vegán mascarpone
30 gramm szafi Free karamellás zabpudingpor
ízlés szerint édesítő 
100 gramm ServiVita karamellás öntet
30 gramm szeletelt mandula

pár darab friss füge


A lisztet a mandulával elvegyítjük, villával elmorzsoljuk a kókuszkrémben. Hozzáadjuk a többi szárazanyagot, majd a citromlevet és a vizet, gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. A piteformát kifújtam olajspray-vel, a tésztát belenyomkodtam úgy, hogy pereme is legyen. 210 fokos előmelegített sütőben 10 percig vakon elősütöttem.

A töltelékhez a szeletelt mandulát egy teflon serpenyőben szárazon megpirítjuk. A többi hozzávalót a füge kivételével alaposan kikeverjük kézi habverővel, majd beleforgatjuk a mandulát is. 

Az elősütött tésztába halmozzuk a krémet, a tetejét körberakjuk a felezett fügével és 190 fokon 40-45 percig sütjük. Én sütés előtt locsoltam még rá egy keveset a karamellöntetből. A vége előtt 5 perccel megszórtam még kevés szeletelt mndulával, de ez elhagyható.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések