20 hónapos

A minap 20 hónapos volt Zsomborunk.

Továbbra is az a rendkívül bájos, bújós, hízelgős kiskölyök, viszont már a dac első jelei is mutatkoznak nála. Ha valamit nem értünk meg (ami, annak ellenére, hogy elég jó tolmácsa vagyok, időnként előfordul), akkor rendesen ki tud borulni. Akaratát határozottan próbálja érvényesíteni, mind irányunkban, mind pedig a testvérei felé. Ha valamit szeretne csinálni/nem csinálni, ellentmondást nem tűrően kinyilvánítja. Hiába, olvasmányaim szerint is a harmadik gyerekek jellemzője az erőszakosság, hiszen másként nem tud érvényesülni a nagycsaládban.:)Mindez elég rosszul hangzik, de nem ölt olyan mértéket, ami aggasztó volna. Ráadásul még mindig él az a jó tulajdonsága, hogy viszonylag könnyen terelhető, így nagy hisztik nincsenek.

Amúgy pedig kedves, mosolygós, és rendkívül anyás kisfiú. Továbbra sem marad meg senkivel, csak Apával, ennivalót is csak tőle fogad el rajtam kívül (főleg a betegsége óta erősödött fel ez a dolog, bár előtte sem volt egyszerű történet), ami jócskán megnehezíti az életünket. Itt lenne a hatalmas segítség a mama személyében és nem tudjuk igénybe venni, hiába látja minden nap, vele hagyni nem lehet. Próbáltuk, nem lett túl jó vége. Mostanában nem is erőltetem, de vészesen közeledik a munkakezdésem időpontja, amikor ő vagy bölcsibe megy, vagy itthon marad, utóbbi esetben viszont elképzelésem sincs, ez hogyan lesz. (Na, nem mintha a bölcsiről nagyon nyugodt gondolataim lennének...).

Ami a külsőségeket illeti, egyre határozottabban úgy tűnik, hogy ő egy új irányvonalat képvisel. Bence és Kata nagyon hasonlítanak egymásra, Zsombi az anyai nagyapámra emlékeztet. Már csak a méretei miatt is, a nagypapám is zömök, alacsony ember volt, Zsombi sem egy kosaras alkat (ami késik, nem múlik, lesz ő még sudár legény:) ), messze a legalacsonyabb és a legvékonyabb (na jó, legkevésbé husi)gyermekünk a maga 82-83 cm-ével és nem egészen 12 kg-jával).Katával fedezhető fel némi hasonlóság, mégpedig a vékonyszálú, szőke, göndörödő haj.:))

Szókincse jelentősen bővül, alapvetően csak szavakat használ, de mindent próbál utánozni. Nem beszél tisztán, saját nyelve van, amit sokan nem értenek, én szoktam fordítani. a legújabb kedvenc kreálmányok: kapa=sapka, gonni= zokni, gardi= kardigán, muma=cumi, táti= távírányító.

Megjegyzések

Unknown üzenete…
NEKEM MND 3 GYERMEKED ANNYIRA EGYFORMA :) nagyon ügyes Zsombi a beszédbe is :)
mikor kezdesz dolgozni?
Dia üzenete…
Igen, sokan mondják, hogy mintha kopíroztuk volna őket. Tény, hogy mindhárman az én vonalamat viszik, nem Apáét.

Május végétől szabadságon leszek, valamikor a nyár végén, ősz elején kezdek.
Névtelen üzenete…
Nagyon édes!!! :)) osztálytársam első szava az volt, hogx tátitátitó=távirányító :) A héten apa lehet, hogy megy de én nem mert beteg vagyok :(
Dia üzenete…
Heni, tudom, gyógyulgass!

Népszerű bejegyzések