Száraz adatok és tények a gyerekek egészségi állapotáról

1/ Tegnap megejtettük Zsombor 3 éves státuszvizsgálatát, igaz, közel 2 hónapos csúszással, no de ebben a korban ennek már nincs akkora jelentősége. Össznépileg mentünk (bár Péter fixálta le az időpontot,a szabadságához igazítva, én tökre elfelejtettem, hogy ez nálunk munkaszüneti nap, így én is velük tarthattam( az erősítés el is kélt).

Szóval a védőnénit már csak Dodő érdekelte, őt méricskélte, 98 cm és 15,2 kg a ded, vérnyomása oké (90/60), szemvizsgálatról lebeszéltem (lásd 2. pont), hatalmas meglepetésemre a hallásvizsgálatnál együttműködött, (pedig előre beharangozták, hogy 10 darab háromévesből csak 3-nál tudják ezt a vizsgálatot megcsinálni, na én rögvest megelőlegeztem a fiamnak a többséghez való tartozást) és ráadásul még komolyan is vette, odafigyelt és jó válaszokat adott, teljesen meghatódtam. A nagyok csak egy testtömeg-és magasságmérést tudtak kiharcolni, de legalább ezt is rögzíteni tudom: Kata 125 cm és 26,2 kb, míg Bence 134 cm és 30,6 kg. Itton gyorsan elvégeztem a testtömegindex-kalkulációt, mindhárman normáls testalkatúak..:))

Védőnéni egy évre kipipálva.

2/ E hónap egyik hétfői napján Péter bevállalta azt a korántsem egyszerű feladatot, hogy elviszi mindhárom csemetét - egyszerre - szemorvoshoz. Problémát továbbra sem észlelünk, de miután mindketten kisikolás korunk óta szemüveget hordunk, jó eséllyel örökölni fogják eme fogyatékosságunkat. Kétkerékre pattantak, fél 3-ra mentek, 3/4-kor jött a szűkszavú sms, miszerint még mindig csak várakoznak. 4-kor én is felkerekedtem a melóhelyemről, hogy felmentőseregként besegítsek, mire odaértem, a váróban nem volt olyan formáció, amely az én kis családomra hajazott volna, ezért megkérdeztem az ott várakozóktól, hogy nem láttak-e egy apukát 3 lurkóval, mire jött a sokatmondó válasz egy hasonló sokatmondó mosoly kíséretében, hogy de igen, éppen bent vannak és nagyon nehezen bírták a gyerekek a várakozást. Ajjaj, rögtön feltéptem az ajtót, bent a rendelőben 3 tüneményesen együttműködő, a vizsgálatban maximálisan résztvevő, nem is annyira hangos gyermek és kissé zilált apukájuk fogadott, meg persze a doktornő. Az eredmények megnyugtatók, mindhárom plusszos, ami az életkoruknak megfelelő, a két nagynál semmi nem utal arra, hogy a közeljövőben rövidlátóvá válnának. Szóval nincs teendő, csak továbbra is figyeljük őket.

3/ Bár fogorvoshoz mostanában meglehetős gyakran járunk (Bence fogváltása nem zökkenőmentes, a zárt tejfogsor miatt most aztán küzdünk ezerrel, folyamatos fogcsiszolások, kilátásba helyezett foghúzások és a már biztos azonnali fogszabályozás körben mozgunk, illetve Katánál is zajlik a barázdazárás), most a bükkösdi veszteség miatt soron kívüli és sürgős jelenésünk volt. Megtudtuk, hogy a törés egy igen nagy és csúnya törésnek bizonyul szakmai berkekben, különös figyelemmel arra is, hogy hátul fogtőig repedt, bár elől csak annyi lászik, hogy fedrén egy háromszögnyi veszteség érte. Tett rá valamiféle tartós pótlást, bár ez elölről abszolút nem észlelhető, de elmagyarázta, hogy ennek is oka van. Leghamarabb 4-5 év múlva lehet csavarral vagy valami hasonló módon pótlást tenni. ÉS hogy teljesen ne nyugodjunk meg, 20-án kell vinni vitalitás vizsgálatra, addig kiderül, hogy ideg sérült-e vagy begyullad-e a fog. Természetesen 4 napja minden este fájlalja az alsó fogsorát, pontosabban az ínyét és az egyik csiszolt fogát, de hogy ez összefüggésben lehet-e a sérüléssel, rejtély számunkra, 20-ig kénytelen vagyok eme tudatlanságban maradni.

4/És akkor továbbra is ott motoszkál az agyam egyik, nem is annyira hátsó szegletében Bence és az ő nyirokcsomói okozta aggodalom. Bár az elmúlt hetekben több szakorvos nyugtatgatott, én még nem tettem pontot az ügy végére, az augusztusi szabadságom alatt további vizsgálatokat tervezek.Az általunk is látható, tapitható 4 csomó továbbra is ott van, bár a méretük némileg csökkent. A gégész május közepe óta 3 alkalommal kontrollálta, továbbra is kizárja a gégészeti problémát. A vérképe tökéletes, a fogorvos úgy nyilatkozott, hogy gócos maradó örlőfog elvileg okozhat megnagyobbodást, de ad 1 neki ott nincs örlője, ad 2 hibátlan a fogsora. A radiológus szerint tuti biztos nem a nyirokrendszer beteg, mert a szerkezetük, állományuk szabályos, bár e vizsgálat kimutatta, hogy az általunk is észlelt 4 csomón kívü további, tényleg a normális méret sokszorosára duzzadt -és a láthatóaknál is nagyobb - nyirokcsomói vannak a nyakán, csak mélyen, nem kitapinthatóan. A jelenlegi instrukció az, hogy figyeljük, változnak-e, ami a rejtett csomók esetén elég nagy feladat...Abban viszont mindenki egyetért, hogy valami ellen védekezik a szervezete, de azt senki nem tudja, mi ellen. Ezért nem tudok én megnyugodni.

Hát ez a nagy helyzet velük. Ehhez képest az én nemrégiben diagnosztizált IR-em piskóta.

Megjegyzések

kikocs üzenete…
Hát, akkor nektek is vannak egészségügyek. Nekem is neki kéne veselkedni...
Ez a nyirokcsomós dolog érdekel engem is, mert Nándinak is vannak, de le lettünk mi is rázva. Mindenképpen írjál majd róla, ha valami kiderül, vagy ha nem, akkor is! :)
Lepkevár üzenete…
Dia, ezt még olvasni is rázós volt... Teljesen megértelek, én is aggódnék, de szerintem ha a vérkép tökéletes, akkor túl nagy probléma nem lehet.

Az említett fogproblémák nekem még kínaiul vannak (pl. barázdazárás), bár a R. korát elnézve már nem biztos hogy sokáig.

(Azért az IR sem piskóta, vigyázz magadra, ahogy mondani szoktam, ilyen létszámnál már nem lehet hülyéskedni. :) )
Dia üzenete…
Kikocs: mi nem lettünk lerázva, mer t a házidoki májusban, amikor elvittük, mert néhány nap alatt 4 nagy lett neki a nyakán, illetve a fejbiccentő izom vonalában hátul a fején, azonnal vért vett tőle, nem tesizhetettt és focira sem mehetett, és kapott egy bivalyerős antibiotikumot. De mivel a helyzet nem változott,elmentünk UH-ra, ott találtak neki 25 mm-es csomót is (a normális méret felős határa 10mm, afölött kóros). Most el akarom vinni hematológushoz és gasztroenterológushoz. Nándinek hol vannak?
Dia üzenete…
Lepkevár: az a baj, hogy a cyberhonder (vagy mi a szösz) anyjuk a neten megtudta azt is, hogy a jó vérkép ellenére sem ülhet a babérjain...

Ó, fogászatilag most nagyon profi vagyok, ha van kérdés, segítek:) Igen, Ricsinél lassan kezdődik a barázdazárás, nem jött még ki neki a 6-os foga?
kikocs üzenete…
Mi más miatt voltunk haematológián, és ott is rendben találtak mindent... Neki a nyakán vettük észre, de azt mondták, nem kell vele foglalkozni, mi meg elhittük. Már kb két éve megvannak. Érdekelnének, miket gugliztál ki, hátha minden vizsgálaton túl vagyunk a szájkékülés miatt, és nem kell aggódnom :)
Dia üzenete…
Kikocs: ó, hát mindenféle szépséget találtam, a nyirokcsomódaganattól a tejfehérje-allergiáig.
Sajnos olyat is olvastam, hogy a tökéletes vérkéep elenére elindulhatott rosszindulató folyamat.
El akarom vinni ételallergia-tesztekre, meg a hematológustól ki akarok csikarni további vérvételt.
De a hematológus mit mondott nektek?

Népszerű bejegyzések