Töltött puszedli -piskóta

Bár puszedlinek szántam, onnantól fogva, hogy kitaláltam, kenyér-és péksütemény lisztet is fogok adni a tésztához, tisztában voltam vele, hogy a klasszikus állagtól eltávolodok. Azonban nem bántam meg abszolút, mert egy puha, magát etető, illatos puszedlipiskótát kaptam, ami eddig valamennyi kóstolónak maximálisan bejött.




Töltött puszedli -piskóta 

Hozzávalók 15 nagyméretű darabhoz:
3 dkg kókuszolaj (ezt használtam)
3 tojás
200 gramm víz
40 gramm Cocomas krém
csipet só
1,5 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
1 tk vanília aroma
1 csapott mk szódabikarbóna
1 púpozott ek mézes fűszerkeverék
10 dkg Szafi Reform kenyér-és péksütemény lisztkeverék
15 dkg Szafi Reform paleo süteményliszt

Töltelék: házi cm szilvalekvár, darált mandula és némi bambuszrostliszt kikeverve jó sűrűre

A folyékony olajat kikeverjük a tojással, vízzel, kókuszkrémmel, míg a száraz alkotókat külön összevegyítjük. A kétféle keveréket összedolgozzuk, 10 percig pihentetjük. Lágy masszát kapunk, amihez szükség lesz némi lisztre a formázás során, ez lehet az alkotók valamelyike vagy bambuszrostliszt (nálam utóbbi játszott).

A pihenő után kézzel vagy kanállal tetszőleges nagyságú darabokat szedünk ki, lisztezett felületen kicsit ellapítjuk annyira, hogy a közepébe tudjunk helyezni egy kiskanálnyi tölteléket. Ezután óvatosan becsomagoljuk a gömböket, de nem kell megijedni, ha kicsit kibújik a töltelék, kb. a felénél nálam is megtörtént, de sülés közben nem volt probléma, nem folyt ki, nem szakadt el a tészta stb.

A gombócokat sütőpapírra helyezzük, picit lelapítjuk, majd 180 fokos előmelegített sütően 25 perc alatt készre sütjük.

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések