Keményítőmentes ch csökkentett vegán édes zsemle/briós

Napok óta próbálgatom, sütögetem, különböző formákban. Az új liszt hatalmas újítása a keményítőmentessége. Emellett mérsékelten ch csökkentett is, viszont érkezett hozzám egy olyan kívánság (mindenkit meg kívánok nyugtatni, hogy ez családon belülről jött....) , hogy amennyiben lehetséges, valamennyi tulajdonság  - így a tojásmentesség - megtartása mellett lehet-e a szénhidrát értéken még csökkenteni. És igen, jó hír, hogy ez lehetséges.

A végeredmény nekünk nagyon tetszetős, foszlós jellegű, főleg a zsemléé és a csavart briósoké, utóbbiak ugyan kicsit alaktalanná váltak sütés közben, míg a fonott briósok, ahogy látható is, megtartották formájukat (ezzel együtt kevésbé lettek levegősek), de összességében nekünk nagyon bejött.





Keményítőmentes ch csökkentett  vegán édes zsemle/briós

Hozzávalók 6 darabhoz:
200 gramm Szafi Free csökkentett szénhidrát tartalmú gluténmentes bagett/zsemle lisztkeverék
40 gramm Szafi reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez
csipet só
csipet aszkorbinsav (elhagyható)
kb. 20 gramm négyszeres erejű édesítő
1 csapott tk szárított citromhéj
2 tk vanília aroma
20 gramm almaecet
410 gramm víz

A száraz és folyékony alkotókat külön összekeverjük, majd a kettőt összedolgozzuk. A tészta szerintem jó állagú, könnyen lehet vele dolgozni.

6 egyforma darabra osztjuk és zsemlének, briósnak megformázzuk.

A sütőt előmelegítjük 190 fokra és kb. 55 perc alatt kisütjük, én lefújtam előtte olajsprayvel.

A briósokat rögtön a sütőből kivéve újra lefújtam és megszórtam vaníliás eritrittel.



Tápértékadtatok 1 darabban:

- 115,3 kalória
- 2,83 gramm fehérje
- 18,6 gramm szénhidrát
- 1,16 gramm zsír

Megjegyzések

Unknown üzenete…
Hú, de ügyes vagy! Nagyon jó recept, köszönöm!
Dia üzenete…
Én is köszönöm. :)

Népszerű bejegyzések