Cukkinis-sajtos pite

Régi kedvenc formációm (lásd quiche) új recepttel. Egy SK receptből indultam ki, a tésztát átszabtam a szerintem magasan legjobb, valóban omlós jellegű ch csökkentett verzióra, de nagy vonalakban tartottam magam a kiindulóponthoz.





Cukkinis-sajtos pite

Hozzávalók egy 22 cm-es piteformához:

Tészta:
150 gramm Szafi Free hajdinamentes rostcsökkentett lisztkeverék
80 gramm darált mandula
1 csapott tk só
40 gramm kókuszolaj
1 tojás sárgája (L-es volt)
60 gramm hideg víz (kisebb tojás esetén kicsit több)

Töltelék:
500 g cukkini
só, bors, fokhagymapor ízlés szerint
2 db tojás
80 g parmezán (én pecorinot használtam)
1 csomag mozzarella


A lisztet a mandulával és a sóval elvegyítjük, villával elmorzsoljuk a olajban. Hozzáadjuk a tojást és a vizet, gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. A piteformát kifújtam olajspray-vel, a tészta kb. 2/3 részét belenyomkodtam, kb. 1-2 centis peremmel.

A töltelékhez a cukkini  tisztítjuk (én meg is hámoztam, de nem létfontosságú), 1-2 cm nagyságú kockákat vágunk belőle, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, sózzuk, borsozzuk,és 220 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük, előtte olajspray-vel fújtam le ezt is.

 A tojást felverjük, belereszeljük a parmezánt, sózzuk, borsozzuk, fokhagymával ízesítjük, belerakjuk a fél cm-es kockákra vágott mozzarellát, és összeforgatjuk a megsült cukkinivel. 

A tészta aljat 180 fokos sütőben 8-10 perc alatt elősütjük, előtte villával megszurkáljuk. Ezt követően meleöntjük a tölteléket, a maradék tésztát meg csíkokban (vagy tetszés szerint, esetleg sehogy, hanem mindet felhasználjuk az aljához) ráhelyezzük.

Visszatéve a sütőbe kb. 35-40 perc alatt elkészül.

Isteni melegen, langyosan és hidegen egyaránt.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések