Az első ötösök és 12 darab 3 éves

Bő 1 hete megindult az iskolai élet, viszonylag zökkenőmentes volt a visszaállás, bár az esti lefekvések tárgyában továbbra is vérre menő harcot folytatok az elsőszülöttemmel. A reggeli ébredések egyelőre még tűrhetőek, de még itthon vagyok, ráérek csak velük foglalkozni, szóval kíváncsi vagyok, mi lesz élesben alig 1 hét múlva. Brrr...

Ebben a tanévben már osztályzatokat is kapnak. Ügyes nagyfiam eddig begyűjtött 5 darab ötöst, kettőt matekból, kettőt írásból (ez külön öröm, ismerve az előzményeket) és egyet olvasásból. Az írás továbbra is neuralgikus pont, a helyesírással szintén hadilábon állunk, de igyekszem nem türelmetlenkedni vele, hiszen még csak most kezdik tanulni. Gyakorlunk, sokat olvasunk és bizakodom, hogy ez elég lesz.

Kata újfent örömmel jár oviba. Én azért kicsit szkeptikus vagyok, már ami a benti munkát illeti, tekintettel arra, hogy a csoportba a megmaradt 13 darab 6 éves mellé érkezett egy tucatnyi picúr. Józan paraszti logikámmal felfoghatatlan a számomra, hogy mi is a jó a vegyes csoportban, pláne, amikor ekkora szakadék húzódik a két korosztály között. No, de ez az én véleményem, amit nem kértek ki a döntés előtt.:)) Rögtön első nap, már az érkezéskor a kezébe nyomtak egy síró 3 évest, most még tetszik neki, hogy anyáskodhat fölöttük, de már jöttek visszajelzések, hogy milyen sokat sírnak stb. Azért remélem, hogy ha ez az átmeneti időszak véget ér és a kicsik megszokják, amit meg kell, az iskolába készülőkre is figyelmet tudnak fordítani.

Megjegyzések

Lepkevár üzenete…
Azt mondják, hogy a vegyes csoportban az a jó, hogy "leképezi" az életet. Az óvodán kívüli életben sem csak azonos korosztályúak vannak a gyerekek körül, és arra készíti fel őket a vegyes csoport, hogy így is rendben beilleszkedjenek bárhová, megt6alálják a helyüket bárhol. Legalábbis Vekerdy ezt mondja.

Örülök, hogy Zsombi beszokott. Én megértem ám teljesen, amit érzel :) Először az esik rosszul, ha sír a gyerek, aztán pedig az, hogy nem. :) Szerintem ezzel a legtöbb szülő így van.

Meglepett, amit az iskoláról írtál. Az első 1-2-pár évben már nincsenek osztályzatok, mint régen? Vagy ezt iskolája válogatja? Húú, látszik, hogy kiestem ebből a témából rendesen!

A focistortás nagyfiúnak pedig utólag is nagyon boldog szülinapot! :)
Gy.Reni üzenete…
szia
Nálunk is vegyes csoportok vannak. Minden évben a kicsik vannak a legtöbben. Most is van 5-6nagy csoportos,10középsös (ez Levi) és a maradék kicsi-pici. 29 a csoport létszám.Amikor Levi Lacházára járt ott is tanult dolgokat de amikor Áprilisba átkerült ide Itt a 2,5hónap alatt nagyon sok új dolgot megtanult a nagyoktól. Nekem jobban tetszik a vegyes csoport. A nagyokkal minden nap foglalkozik külön egy óvonéni 1-1,5órát ami az iskola előkészitőhöz hasonlít. a csoport szoba elég nagy így hála van hely is.
Nana üzenete…
Lepkevár: eddig csak szöveges értékelés volt, félévkor és év végén most is az lesz. Nekem is fura.

Reni: nem tudom, nekem nincs tapasztalatom a vegyes csoportról, Bence tisztába járt és tökéletes volt. Most egyelőre azt látom, hogy az óvónők feszültek, a kicsik bőgnek, a nagyok lebegnek valahol. pedig Vekerdy szavai iszom...
Lepkevár üzenete…
Nana, te Dia vagy? Vagy mit nem értek? :)
Dia üzenete…
Ó, most látom, a tesóm azonosítójával jelentkeztem be, ezer bocsánat.:))

Népszerű bejegyzések