Görög citromos süti "szafisítva"

Ősrégi kedvencem Stahl Juditnak ez a receptje, anno sokszor készítettem, persze hagyományosan, vaskos cukorsziruppal a tetején...

Már régóta fontolgatom a reformosítását, ma jutottam el odáig. Glutén-, tej-, hozzáadott cukormentes  és jelentős mértékben optimalizáltam a tápértékeit.


Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/



Görög citromos süti "szafisítva"

Hozzávalók egy kisebb, kb. 20x22 cm-es tepsihez:
2 tojás
50 gramm frissen facsart citromlé
100 gramm víz
150 gramm cukrozatlan mandulaital (vagy más növényi tej (ezt használtam)
3 gramm szódabikarbóna
1 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
10 dkg Szafi Free zabdara
5 dkg Szafi Reform süteményliszt
3 dkg Szafi Reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez

Mázhoz:
50 gramm frissen facsart citromlé
50 gramm eritrit (ezt használtam)
20 gramm víz
1 ek szárított citromhéj (vagy friss, ha olyan a citrom)

A zabdara és a lisztek kivételével elkeverjük a tészta hozzávalóit, majd hozzáadjuk a szárazanyagokat. Szilikonos tepsiben 180 fokos előmelegített sütőben 30 perc alatt megsült.

Ez idő alatt elkészítjük a szirupot, ehhez a citromlevet, vizet és eritritet felforraljuk és forrás után néhány percig még sűrítjük.

Az elkészült süteményt kivesszük a sütőből, hústűvel alaposan összeszurkáljuk és ráöntjük a forró szirupot, aminek a zöme a kis lukakon keresztül beszivárog. A tetejére is kiül egy vékony réteg, de ez nem zavaró, sőt...




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések