Mákos-almás mennyország

A régi és nagy sikerű almás mennyország nevezetű receptem nyomán ötlöttem ki ezt a mák-alma kombinációt. Ha lehetséges, még az előbbit is übereli. :) Próbáljátok ki mindkettő és döntsetek ti. :)


Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/





Mákos-almás mennyország

Hozzávalók egy normál méretű pite vagy kerek tortaformához:

Tésztához:
150 gramm víz
csipet só
1 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
1 tk citromlé
1 tk vanília aroma
7 dkg Szafi Reform édes nyújtható lisztkeverék 
5 dkg Szafi Reform zsírtalanított kókuszliszt

Töltelékhez:
kb. 4 alma

5 dkg darált mák
2 tojás
ízlés szerint rumaroma
4 dkg eritrit (ezt használtam)
200 gramm Cocomas (vagy másféle) kókusztejszín

kókuszchips (ezt használtam) (opcionális, szeletelt mandulával is finom)

útifű maghéj (vagy más a nedvesség felfogása érdekében pl. őrölt mandula, cassava, dara stb.) (ezt használtam) 

Először gyorsan elkészítjük a tésztát, amihez a liszt kivételével elkeverjük az alkotókat, majd hozzáadjuk a kétféle lisztet is. Olajozott vagy szilikonos formába nyomkodjuk a tésztát, peremet is készítünk.



Előmelegített 180 fokos sütőben 15 perc alatt elősütjük.

Ezalatt előkészítjük a tölteléket. Az almákat meghámozzuk, vékony szeletekre vágjuk és ízlés szerinti édesítő, őrölt fahéj és citromlé keverékében megforgatjuk a szeleteket, majd állni hagyjuk.

A mákot kikeverjük a tojással, Cocomas-szal, eritrittel és a rumaromával.

Az elősütött tészta alapot kivesszük a sütőből, megszórjuk útifű maghéjjal.




Arra rásorakoztatjuk az almát.



Erre egyenletesen ráöntjük a mákos-tejszínes folyadékot.



Majd az egész  tetejét beborítjuk kókuszchip-szel.


Visszatoljuk a sütőbe és további 30 perc alatt készre sütjük.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések