Túrós batyu rostcsökkentett lisztből

Bár nem lenne dobogós egy batyu-szépségversenyen, mégis úgy döntöttem, megmutatom a nyilvánosságnak. :) A tészta lágy, de alapos alálisztezés esetén könnyen kezelhető. Készült normál túrós és hamis túró töltelékkel, utóbbi a sütés közben jobban megtartotta a formáját, dekoratívabb maradt.:)



Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/

Túrós batyu rostcsökkentett lisztből

Hozzávalók 12 közepes méretűhöz:
2,5 dkg kókuszolaj (ezt használtam)
150 gramm szobahőmérsékletű kókusztej 
100 gramm langyos víz
15 gramm citromlé
nagy csipet só
1 gramm szódabikarbóna
3 gramm porélesztő
1,5 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
1 dkg vaníliás eritrit (ezt használtam)
35 dkg  Szafi Free csökkentett rosttartalmú gluténmentes vegán lisztkeverék 

A folyékony olajat elkeverjük a liszt kivételével a többi alkotóval, majd hozzáadjuk a lisztet is. Végezhetjük dagasztószállal is a műveletet vagy kézzel. A tészta ragacsos-lágy lesz, de pihenés után, lisztezett felületen szépen lehet vele dolgozni.

15-20 percre magára hagyjuk a tésztát.

Ezt követően alaposan lisztes nyújtólapon átgyúrjuk, téglalapot nyújtunk belőle, amiből és 12 darab 10x10 cm-es négyzetet vágtam. Ezen lehet változtatni, ha nagyobb  batyut szeretnétek.






A négyzetek közepére halmozzuk a tölteléket (hamis krém  itt: https://www.ehezesmentes-karcsusag-szafival-blog.hu/2015/10/tejmentes-es-tojasmentes-turo-recept.html), majd a széleket összecsípjük.

A sütőt előmelegítjük 190 fokra és 30-32 perc alatt megsütjük a batyukat. ÉN lefújtam olajspray-vel, így lett egy kis színük.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések