Kastély torta reformosítva

A fent nevezett tortára sok jelzőt lehet aggatni, nekem, mint karamell imádónak, régóta izgatja a fantáziámat, de valljuk be, brutál sok cukor van az eredetiben, aminek teszínes karamellkrém a tölteléke. Többek között ezért is volt boldogság az új Szafi Free zabpuding létrejötte számomra, abban bíztam, visszakapom általa a karamellt. (Egy gyors mondat a pudingról: szerintem a legeslegjobb zabpuding eddig.)

Édesapám névnapjára született meg a reformosított kastély torta, glutén-, cukor-és tejmentesen. a lehetőségekhez mérten az eredeti receptből igyekeztem dolgozni (bár pl az egyszerűség és gyorsaság okán nem lapokat sütöttem, hanem karikát és azt vágtam 3 részbe), ahol kellett, módosítottam.




Kastély torta reformosítva

Hozzávalók:
Tészta:
6 tojás
40 gramm négyszeres erejű édesítő
80 gramm cukor-és tejmentes paleo csoki
80 gramm darált dió (vgy mandula)
40 gramm Szafi Reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez

Töltelék:
8 dl növényi tej
90 gramm Szafi Reform karamell ízű zabpudingpor
ízlés szerint édesítő
3 dl Kara kókusztejszín
8 gramm zselatin
40 gramm víz

Bevonat:
kb 2 dl Kara kókusztejszín
ízlés szerint édesítő

Díszítés:
diéta szerinti csokoládé
darált dió

A tésztához a csokit mikróban megolvasztjuk. A lisztet elkeverjük a darált olajos maggal. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét az édesítő 3/4 részével kemény habbá verjük. a tojások sárgáját a maradék édesítővel jól kihabosítjuk, majd hozzáadjuk az olvasztott csokit. Kevés habbal lazítjuk, majd beleforgatjuk a többi habot és a szárazanyagot.

22 cm átmérőjű karikában kisütjük 180 fokon, tűpróbával ellenőrizzük. Kihűlés után 3 részbe vágjuk.

A tejben elkészítjük a karamellkrémet, édesítjük. A hideg tejszínt felverjük. A vízben feloldjuk a zselatint, megduzzasztjuk, majd a kemény habhoz adjuk. végül a tejszínt és a pudingot összekeverjük. Hagyjuk hűlni, keményedni.

Megtöltjük a tortát, h marad krém, kívül is lekenhetjük vékonyan. Dermesztjük, majd utána bevonjuk a felvert kókusztejszínnel.

Az oldalát darált dióval paníroztam, tejszínnel és csokival díszítettem.

Célszerű egy éjszakát dermeszteni fogyasztás és felvágás előtt.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések