Citromos sajttorta

Nálunk nincs Valentin nap, van viszont évforduló. Ezúttal a 20.  Egy túlcsicsázott citromos sajttortával ünnepeltük.



Citromos sajttorta

Hozzávalók:

Tészta:
50 gramm Szafi Free zabdara
50 gramm Szafi Free vaníliás zabpudingpor
50 gramm Szafi Reform paleo süteményliszt
ízlés szerint (kb.15 gramm) négyszeres erejű édesítő
ízlés szerint vanília
40 gramm puha vaj
20 gramm hideg víz

Krém:
250 gramm mascarpone
100 gramm natúr light krémsajt
natúr joghurt (sajnos nem mértem, 100-150 gramm körüli volt)
ízlés szerint édesítő
szárított citromhéj ízlés szerint
2 citrom kifacsart leve
3 tojás

Díszítés:
citrom
200 gramm tejszín (növényi vagy habtejszín)
40-50 gramm citromlé
5 gramm zselatin

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és a formába nyomkodjuk.Szilikonos szív alakú formát használtam ezúttal.

A krém hozzávalóit homogénre keverjük, turmixoljuk.Ráöntjük a tészta alapra

180 fokos előmelegített sütőben 40-45 percig sütjük (vagy amíg meg nem dermed és enyhén barnulni kezd).

A díszítés el is maradhat, én msot játszottam, ehhez felvertem a tejszínt, a zselatint feloldottam a citromlében, majd a habhoz kevertem.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések