Banános-kókuszos keksz

Kókusztej főzéséből visszamaradt szűrleményt használtam fel ebben a finom, nem kemény kekszben, de annak híján kókuszreszelékkel is működhet a recept. Került bele egy banán is, viszont hogy a szénhidrát értékét némileg csökkentsem, a lisztekkel játszottam.



Banános-kókuszos keksz

Hozzávalók 30 darabhoz:
5-6 dkg kókusz és rizs szűrlemény  (kb. 3,5-4 dkg kókusz, a többi a rizs) - ennek hiányában kókuszreszelék
1 banán (10 dkg volt héj nélkül)
1,5 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
3 dkg folyékony kókuszolaj (ezt használtam)
csipet só
100 ml langyos víz
10 ml frissen facsart citromlé
5 dkg Szafi Free világos piskóta lisztkeverék
5 dkg zsírtalanított kókuszliszt (ezt használtam)

Összekeverjük a hozzávalókat. Lágy tésztát kapunk, amit célszerű 15-20 percre hideg helyre tenni.

Utána 2 módon dolgozhatunk vele: az egyszerűbb, kevésbé macerás, ha a kezünkkel kis golyókat formálunk a tésztából, azt sütőpapírra helyezzük, lelapítjuk. A másik lehetőség, ami kicsit időigényesebb, hogy bambuszrostlisztes felületen átgyúrjuk a masszát gyors mozdulatokkal, alaposan alálisztezve kinyújtjuk a tésztát és tetszőleges formákat szaggatunk belőle. Így szebb a végeredmény.

Előmelegített 180 fokon 23 percig sültek.

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/



A teljes adag tápértéke:
- 875 kalória
- 17 gramm fehérje
- 75 gramm ch
- 56 gramm zsír

1 darabban :
- 29,1 kalória
- 0,5 gramm fehérje
- 2,5 gramm ch
- 1,86 gramm zsír

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések