Szilvalekváros hókifli

A jó szívem lesz a végzetem. :D Ha ezt kér a család, akkor sütök. 



Szilvalekváros hókifli

Hozzávalók (kb. 25 darabhoz)
125 gramm Szafi Free hajdinamentes univerzális lisztkeverék
125 gramm Szafi Reform kenyér-és péksütemény lisztkeverék
40 gramm vaj vagy liba-, kacsa-, kókuszzsír stb.
nagy csipet só
4 gramm porélesztő
20-25 gramm négyszeres erejű édesítő
ízlés szerint citromhéj, vanília
2 tojás sárgája
250 gramm hideg cukrozatlan mandulatej (esetleg víz)


A kétféle lisztet a sóval vegyítjük. A hideg vajat kisebb darabokban a liszthez adjuk, elmorzsoljuk. hozzáadjuk az édesítőt, ízesítőanyagokat, élesztőt, végül a tojások sárgáját és a tejet, az egészet gyors mozdulatokkal összeállítjuk. Fél órát hűvös helyen pihentetjük a felgömbölyített tésztát.

Enyhén bambuszrostlisztes nyújtólapon kb 5-6 mm vastagra nyújtjuk, én olyan 7 cm átmérőjű formával szaggattam belőle korongokat.Sűrű szilvalekvárt teszünk rá, majd ráhajtjuk és félhold/kifli alakúra formázzuk, miközben a széleket jó alaposan összenyomkodjuk.

190 fokos előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütjük. Előtte lekenhetjük tojással, én csak lefújtam olajspayvel.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések