Dilemmák

Az elmúlt napokban két olyan helyzettel szembesültem, ami komoly dilemma elé állított minket.

Katáéknál szerdán volt szülői értekezlet, amire ugyan nem tudtam elmenni, mert fogorvosnál voltam a manókkal, de másnap beszéltem szülőkkel és az óvónénikkel is, és meglepve hallottam, hogy a csoportból gyakorlatilag az összes kétesélyes (magyarul elviekben mehet iskolába) gyereket vinni akarnak suliba.Ugye Kata május 30-án született, 6 éves lesz jövőre, tehát elviekben ő is ebbe a kategóriába tartozik. Eddig határozottan az volt az álláspontom, hogy nem viszem jövőre, hanem hagyom még egy évet óvodában, főleg, miután láttam Bencénél, hogy mennyit jelent a 6-7.év közötti 1 év. Viszont ez azért rendesen elbizonytalanított, több okból is.
1.Az óvónők saját bevallásuk szerint is ezt az évet az iskolára való felkészítésre szánják, magyarul az a 8 gyerek, aki visszamarad (mert őszi vagy mert nem viszik) ebben az évben lézengeni fog, legalábbis ahogy ez nekem lejött.
2.Az összes kis barátja elmenne suliba.
3.Bár ez még képlékeny, mert az óvoda-vezető sem tudja, milyen döntést fog hozni, nagy esélye van annak, hogy jövőre a 8 gyerek mellé kapnának 15-16 3 éves gyermeket. Ennek az óvónők sem örülnek és őszintén szólva én sem, mert akkor a rengeteg beszokós lesz a gátja a velük való normális foglalkozásnak. Szóval sok kétely foglalkoztat. Vajon mi lenne a jó/jobb a lányomnak? Ha megy vagy marad? Óvónők szerint elviekben érett, de nyilván megyünk majd nevelési tanácsadóba is. Reggel beszéltünk Márti nénivel, aki azt mondta, hogy a kora miatt éppen maradhatna, talán jobb volna, ugyanakkor amennyire a kis barátnői érettek és javasolják nekik az iskolát, annyira Kata is odavaló. Kissé szeles és hebrencs (csak mint egy átlagos 5 éves lány), viszont a "munkában" kitartó. Határozott és magabiztos, a direkt kérdésektől ugyanakkor még meg tud rettenni. (Ki nem, sokszor én is...) Szeretne iskolába menni, állandóan elkéri Bence táskáját és ő cipeli hazáig, meg önként leül az asztalához "tanulni", amikor Bence is. Abban maradtunk, hogy megcsinálják vele a DPT-t meg még valamilyen tesztet, aztán meglátjuk. Én viszont kértem, hogy akkor őt is úgy kezeljék a felkészítés szempontjából, mintha menne iskolába. Dönteni még nem kell, van néhány hónap, de feldobták a labdát nekünk, jó magasra...

A másik sem egyszerű ügy. Épp a minap írtam, hogy szeptember közepén kezdenék dolgozni. Viszont bent változott a helyzet, az egyik kollégám lemondott, így az ő megüresedett státuszára kiírták a pályázatot, aminek a végkifejlete gyakorlatilag borítékolható. Aki ezt megnyerné, annak a helyére viszont sürgősen kellene valaki, és tudomásom szerint (hacsak nem akarnak külsőst kinevezni), én vagyok az egyetlen, akinek a szakvizsgája és az egészségügy alkalmassági vizsgálata is megvan, vagyis azonnal kinevezhető. Namost, még dátumokat nem lehet tudni, csak feltételezések vannak, eszerint a kolléganőm január 1-től lenne kinevezve, addig el tudja látni a korábbi teendőket. A gond kétirányú: ha a közeljövőben bemegyek az elnökhöz, milyen időpontot mondjak neki, amikor leghamarabb munkába tudok állni, illetve ha nem mennek bele a szeptemberi kezdésbe, hanem korábban kell beállnom, mit csinálok Zsomborral a köztes, szeptemberig tartó időszakban, amíg nem kezdheti meg a bölcsit? Este számolgattam, ha február elsején elkezdeném tölteni a szabimat, május 3-án állnék munkába, ennél hamarabb nem szeretnék. És még akkor is ott van 4 hónap...


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések