Modern kori Rómeók és Júliák

A minap engedélyeztem Bencének, hogy létrehozzon egy saját fészbúk fiókot. Eddig le volt maradva a korral, azt sem tudta, mi fán terem, de a többi osztálytársától kapott információk alapján úgy döntött, olyan neki is kell és segítséget kért a kialakításhoz. Meghánytuk-vetettük a dolgot, arra jutottunk, hogy talán tudja normális módon és mértékben használni, ezért rábólintottunk.

No, azóta a gyermek, a számítógép előtt tölthető, általunk megszabott időben párhuzamosan cseveg azokkal az osztálytársaival, akiktől alig vált el a suliban. Egyidejűleg többel beszél, mindegyik tájékoztatja a másikat arról, hogy kikkel diskurál még, de egyelőre nyugodt vagyok, mert az sem zavarja, ha megnézem, mit ír, és elég ártalmatlannak tűnnek ezek a párbeszédek.

Az egyik beszélgetőtárs a kis szerelme. Bence az egyik vele való beszélgetés alkalmával tőlem kérdezte meg, hogyan kell szívecske szmájlit írni és bár a tudatlan anyján kifogott ez a kérés, "a gyerekért mindent" felkiáltással cirka 2 perc alatt már ki is derítette (milyen jó, ha az embernek kiskamasz húga van)és onnantól bőszen küldözgette ezt a hangulatjelet a face to face egyébként igen mulya és gátlásos ijfú.

Tegnap este Bence lelkesen elmesélte, hogy az engedélyezett fél órás csetelés alatt - miután a kislány szintén küldött neki szíveket - nagy bátran rákérdezett arra, hogy ugyan kibe is szerelmes, mire a lánykától azt a talányos, ugyanakkor Bence számára nagyon is egyértelmű választ kapta, hogy "szerinted?"

Hát igen, a modern gyerekek körében már csak ekként megy az udvarlás. Azért remélem, a hagyományos módok sem lesznek idegenek és ismeretlenek a fiaim számára, tudom, ez csak rajtunk múlik. :))

Megjegyzések

Lepkevár üzenete…
"szerinted?" :DDD Nagyon édesek! :D
a mesélő üzenete…
Tényleg nagyon aranyosak, engem csak az zavar ebben, hogy eleve nagyobbnak kell hazudnia a gyereknek magát a facebookhoz és, hogy iszonyú naivak 9 évesen még ehhez a "beteg" világhoz. - sokmindent kikotyognak amit nem kellene, - olyan képeket tesznek fel, amiről fogalmuk sincs, hogy az egy felnőttet beindíthat, vagy épp tippet adhat neki pl. lakásbelsők, vagy fürdősruhás fotók -és ha ezért szólsz a gyerek nem is érti, hogy mi a bajod, miért nem írhat ezt vagy azt, tehet fel ilyen vagy olyan képet. Ezért nálunk Viónak nincs még profilja, Márkónak van már, de ő elmúlt 12 éves,és nagyjából már megérti, hogy mit hogy szabad. És ami a legnagyobb gond, hogy sok facebookos szokással én sem vagyok tisztában.
Épp ma könyörgött nekem is Viola, ezért vagyok ilyen naprakész :))
Dia üzenete…
Banyuc: igen, sok dologban egyetértek, egyrészt totál megdöbbentem, miért annyi idősnek tünteti fel, másrészt a fészbúkban én is tapasztalatlan vagyok, nem igazán ismerem. Egyelőre mindent ellenőrzök, amit ott csinál, képet önállóan nem tud feltölteni, és ahogy írtam is, most kizárólag beszélgetésre használja. Aztán majd látjuk...

Népszerű bejegyzések