Az obligát gesztenyetorta

Évek óta családunk egyik kedvenc tortája, rendszeresen visszatérő vendégváró, amivel eddig mindig, mindenkinél sikert arattam.Már akkor vonzódtam hozzá, amikor nem ismertem, nem szimpatizáltam a paleolit  elvekkel, bár az eredeti verzió tartalmaz tejterméket, de mégis, majdnempaleo.

Tegnap Katus a szülinapjára - mily' meglepő - ezt a tortát kérte. Természetesen a szülinapos kívánságát teljesítjük, így meg is kapta, az meg külön öröm, hogy az elkészítése is végtelenül egyszerű.

Ugyanakkor most új köntösbe öltöztettem, mert 100 % paleora akartam készíteni. A siker így sem maradt el (én még nem kóstoltam, majd ma délben fogom csekkolni), szűk kis családom kis-és nagykorú tagjai, a keresztszülők és unokanővérem egyaránt elégedettségüket fejezték ki a gyertyagyújtás/fújás, tortabontás után.

Könnyű gesztenyetorta

Hozzávalók:
Tészta 1.változat:
6 tojás
6 ek xilit 
25 dkg gesztenyemassza (nálam természetesen cukrozatlan)
Tészta 2.változat:
6 tojás
6 ek xilit
5-6 ek. gesztenyeliszt

Töltelék:
25 dkg gesztenyemassza (cukor nélkül, szintén)
2 dl kókuszkrém/habtejszín
ízlés szerinti kevés édesítő

1. verzió: A gesztenyét kikeverjük a cukorral és a tojások sárgájával. A fehérjéket kemény habbá verjük, majd óvatosan összeforgatjuk a gesztenyés masszával, hogy a hab ne törjön össze. Egy 26 cm átmérőjű tortaformát kibélelünk sütőpapírral, és 180 fokra előmelegített sütőben sütjük, az első 5-10 percben légkeveréses módban, majd sima alsó-felső sütéssel. Tűpróbáig sütjük, de sok készítés tapasztalata, hogy a teteje hamarabb megbarnul, mint ahogy átsül, így ha már sötétnek látszik, rá kell borítani egy darab alufóliát. Hagyjuk kihűlni és nem esünk kétségbe, de össze fog esni a sütink.

2. verzió: a hagyományos módon, csak éppen gesztenyeliszttel, készítünk egy piskótát a hozzávalókból. Sütjük, kihűtjük.

Ha a tészta kihűlt, óvatosan kettévágjuk és megtöltjük a krémmel. Ehhez a masszát kikeverjük az édesítővel, a habot/krémet felverjük és elegyítjük őket.

Ha ügyesek vagyunk, marad némi krém a torta kívülről történő befedéséhez is, na most ez nekem tegnap nem sikerült, így csokibevonatot kapott 10 dkg cukor nélküli étcsokiból és némi kókuszzsírból (de lehet kakaóporból, zsiradékkal, cukorpótlóval és kevés vízzel is hasonló mázat készíteni).

Eperrel díszítettem, az eperimádó siserehad örömére. :))









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések