Eperkrémes kakaós-diós torta (paleo)

Hites uram tegnap ülte 36. születésnapját. Természetesen ilyen alkalomra neki is dukál egy torta. Sokat nem törtem a fejem azon, milyen legyen, evidens volt május végén, hogy csakis epres lehet, na meg mert nem mellesleg imádja ezt a gyümölcsöt. Igyekeztem belőle kiiktatni minden "nemkívánatos" alapanyagot, azt hiszem, ez sikerült is. Így kaptam egy 100 %-ban paleo, mutatós tortát.

Az igazsághoz azonban hozzá tartozik, hogy a tésztájával nem vagyok teljes mértékben megelégedve, kicsit masszív lett, de igazából nem tudom, hol ronthattam el, már ha egyáltalán el lett rontva. A tészta hozzávalóit és az arányokat, mennyiségeket saját kútfőből dobtam össze, az elkészítési mód nálam szokványos, szóval nem tudom. Egy tippem van: a zsiradék kihagyható lett volna, de legalábbis mindenképpen mérsékelhető a mennyisége és akkor minden bizonnyal más állagú tészta született volna.

Emellett az édessége is kifogásolható volt, így én most a receptben azt a mennyiséget adom meg az általam használt cukorpótló vonatkozásában, amit kb. jónak gondolok a kóstolás után, de természetesen más cukorhelyettesítőnél ez a mennyiség változtatható, a használt termék tulajdonságainak függvényében.

Az eperkrém viszont...alig találok rá szavakat. Nem utoljára csináltam, csak úgy magában, kvázi pudingként is elő fog még fordulni nálunk, ebben biztos vagyok.

Eperkrémes kakaós-diós torta (paleo)

Hozzávalók:
Tészta:
10 dkg kókuszzsír
4 tojás
20 dkg durvára darált dió
4 dkg zsírszegény kakaópor
15 dkg eritrit (lásd fentieket)

Krém:
50-60  dkg eper turmixolva
eritrit ízlés szerint
1 csomag zselatin (nekem ez most a macerásabb kivitelezésű volt, de a fix is jó, akkor a következő kalkótó, a hideg kókusztej elmarad))
kb. fél dl hideg kókusztej
1 dl Cocomas kókuszkrém 

A tésztához a zsírt megolvasztjuk, egyenként hozzákeverjük a tojások sárgáit. Habosra keverjük a cukorral is, majd adagoljuk a kakaót és a diót. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, majd a diós-kakaós masszába forgatjuk óvatosan. Sütőpapíros, 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformában sütjük, 170-180 fokon, tűpróbáig.

A krémhez a tisztított epret botmixerrel pépesítjük, miközben ízlés szerint édesítjük. A kevéske kókusztejben az útmutató szerint elkészítjük a zselatint, amikor már langyos, belekeverjük az eperbe. A kókuszkrémet felverjük és hozzáadjuk az epres masszához.

Az elkészült krémet a már kihűlt tésztára öntjük és mehet is a hűtőbe dermedni.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések