Kakaós torta majdnempaleo módra

Az ötletet Móni adta. Amikor megláttam a bejegyzését, tudtam, hogy meg kell csinálnom ezt a gyönyörűséget. Így is tettem, legalábbis alapként használtam fel a receptjét, mert nem pontos másolat készült.

Egyrészt nem darált mandulát használtam fel, hanem kétféle magliszt keverékét. A végeredmény fényében annak, aki hozzám hasonlóan jár el, javaslom a liszt mennyiségének kis mértékű csökkentését, szerintem 23-25 dkg bőven elegendő. Én ennél kicsit többet tettem bele és egy picit masszív anyagot kaptam, legközelebb mindenképpen mérsékelem.

Másrészt nem gyümölccsel, hanem lekvárral dolgoztam. Ismerve kedves családtagjaim ízlésvilágát, a kész tortát kettévágtam és bőségesen megkentem a lekvárral. Helyesen jártam el. :)

Az én fotóm nem lett olyan gusztusos, mint az ötletgazdáé, a süti viszont finom lett, kivétel nélkül mindhárom csemetém jóízűen ette. Igaz, ők még további lekvárral gazdagították...

Lekváros-kakaós csokitorta

Hozzávalók:
6 tojás
10 dkg cukornak megfelelő cukorpótló (nálam 2,5 dkg eritrit-stevia keverék volt)
10 dkg kókuszzsír
5 dkg zsírszegény kakaópor
1 tk. szódabikarbóna
20 dkg mandulaliszt
8-10 dkg gesztenyeliszt

cukormentes lekvár (nálam a saját, eritrittel készült sárgabarack játszott)

1 nagyon csapott ek. cukorpótló
1 ek kókuszzsír
3-4 ek forró víz
6 dkg cukormentes étcsoki

Az egész tojásokat kikeverjük a cukorral, hozzáadjuk az olvasztott kókuszzsírt, a kakaóport, a szódabikarbónát, valamint szitálva a liszteket. Sütőpapírral kibélelt 26 cm átmérőjű tortaformában, 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.

Ha kihűlt, kettévágjuk, lekvárral megkenjük, majd bevonjuk kívülről. A mázhoz a cukrot elkeverjünk forró vízzel, ha a cukor elolvadt, hozzáadjuk az olvasztott zsírt és a gőz felett megolvasztott csokoládét, majd ügyesen megkenjük a torta tetejét és oldalát.




A rossz minőségű képekért elnézést, sokszor csak a mobilt kapom elő és azzal rögzítem az alkotásokat.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések