Vegán mákos kocka

A korábbi ún. 3 lisztes kenyér/zsemle alapján jött az ötlet, hogy ültessem át édes verzióra, egy masszívabb-zsírosabb töltelékkel, ami ezúttal a mák lett. A látszat ellenére nem annyira pepecs munka, és sajnos nem én vagyok ennyire kreatív, hogy magamtól alkottam meg ezt a formázást, a neten láttam meg.






Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/

Mákos kocka

Hozzávalók 8 darabhoz:

Tészta
15 dkg Szafi Free Expressz lisztkeverék
5 dkg Szafi Reform kenyér-és péksütemény lisztkeverék
5 dkg Szafi Reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez
csipet só
2 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
1 rúd vanília belseje (vagy aroma)
20 gramm friss citromlé
30 gramm Cocomas
320 gramm víz

Töltelék:
5 dkg darált mák
kb. 3 dkg eritrit (nem négyszeres, attól keserű lesz a töltelék! ) (ezt használtam) 
ízlés szerint szárított citromhéj
20 gramm Cocomas
30 gramm víz
1 púpozott tk bambuszrostliszt

A tésztához vegyítjük a 3 féle lisztet, egy másik tálban elkeverjük a többi hozzávalót, majd összegyúrjuk a tésztát. 1-2 perc után már lehet is vele dolgozni, nekem alálisztezést sem igényelt.

A tölteléket kikeverjük.

A tésztát kb. 3-4 mm-es téglalappá nyújtjuk

8 darab négyzetet vágunk belőle és készítünk egy ilyen mintázatot, gondolatban negyedelve  négyzetet.



A bal alsó darabra halmozunk egy kanál tölteléket.


A jobb felső részt ráhajtjuk, jól lenyomkodjuk a széleken.


Majd váltva ráhajtogatjuk a csíkokat.




Így néz ki a végeredmény, a széleket minden oldalon jól lenyomkodjuk.



Sütőpapíros tepsibe pakoljuk őket, lekenjük vizezett baracklekvárral és megszórjuk mákkal (nálam nem volt most egész, azzal szebb lett volna, így darált mákot szórtam rá).


Előmelegített 190 fokos sütőben 40 perc alatt kisütjük.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések