Narancskrémes máklisztes piskóta

A hétvégén vendégeink voltak és önző módon megint olyat szerettem volna sütni, ami az én megreformált életembe is belefér. Az is szempont volt, hogy gyorsan elkészüljön, mert sok egyéb tennivalóm is akadt, a sütés-főzésen kívül. 

A családom a mákkal nagyon jó barátságban van (Péter imádja, Katusnak is kedvencévé lépett elő valamikor észrevétlenül és a fiaim sem vetik meg, bár esetükben nem akkora a vonzalom, mint az előbbi két szerettemnél). Én sokáig nem rajongtam érte, azonban az életmódváltásomnak az egyik hozadéka, hogy kifejezetten megszerettem a mákos ételeket, így sokkal gyakrabban kerül is asztalra, különböző felhasználási módokban. Szóval elég hamar eljutottam oda, hogy valami mákos lesz.

Innentől pedig kézenfekvő volt, hogy mivel több kilónyi narancs van itthon, a mák a naranccsal pedig köztudomásúlag jól harmonizál, narancskrém fog hozzá készülni.

Tészta gyanánt a legegyszerűbb piskótát kevertem ki, 4 tojásból és csak annyi volt az extra, hogy mákliszt került bele. A krém pedig egy ugyancsak rém egyszerű pudingos-tejszínes krém lett, sok-sok naranccsal turbósítva.

Narancskrémes máklisztes piskóta (közepes méretű tepsihez)

Hozzávalók:
A tésztához
4 tojás
4 ek eritrit
4 ek mákliszt

A krémhez
kb. 4 dl frissen facsart narancslé és 1-2 narancs héja reszelve
kb. 2 -2,5 dl tej (növényi is lehet)
2 csomag főzős, cukormentes pudingpor (tejszín vagy vanília ízesítéssel)
4-5 ek. eritrit (vagy más cukorpótló)
4 dl cukormentes habtejszín

A tészta hozzávalóiból kikeverjük a piskótát, vagyis a tojások fehérjét kemény habbá verjük, hozzáadjuk a cukorhelyettesítőt, a sárgáját, majd végül óvatosan belekeverjük a máklisztet. Sütőpapírral bélelt tepsiben sütjük, a hagyományos piskótával megegyező módon és ideig.

Közben a a narancslevet és a héját feltesszük a cukorral együtt melegedni, a pudingport pedig elkeverjük a hideg tejjel. Ha a narancslé felforrt, hozzáöntjük a kikevert tejet és a szokásos módon sűrű krémet főzünk a pudingból. kihűtjük.

Ha már elérte a megfelelő hőfokot, a hideg tejszínt kemény habbá verve hozzáadjuk és simára keverjük a krémet. Ezt pedig a kihűlt piskótára, esetleg a kettévágott piskóta belsejébe kenjük. 

A tetejét meg lehet szórni csokiforgáccsal, narancshéjjal, mi ezt most nem igényeltük, így is elég hamar a végére jártunk. :))


Megjegyzések

Trigi üzenete…
Elkészítettem, nagyon finom édesség, könnyű krémmel, köszönet érte! :-)

Népszerű bejegyzések