Tejszínes-lekváros kevert süti

A poszt címe nem adja vissza eme sütemény összes lényegét. Az ugyanis csupán a töltelékre korlátozódott, viszont a tészta sem egyszerű kevert tészta, hanem maglisztekből készült. Konkrétan mák-és kókuszliszt keveréséből.

Bár az eredeti receptemben darált mák és kókuszreszelék szerepel, most a hidegen sajtolt változatukkal próbálkoztam. Egy dologról feledkeztem meg a nagy hétvégi rohanásban készítés közben, mégpedig arról, hogy az eredeti recept szerinti verzió nem a zsírtalanított alapanyagokkal dolgozik. Bár ez a hiba nem volt végzetes, mert szerencsére a töltelék, ami a két réteg tészta közé került, kellőképpen megpuhította a tésztát, legközelebb mindenképpen rakok bele olajat, pl. mákolajat, mert önmagában a kisült tészta enyhén száraz lett. De a lekvár ezt a problémát megoldotta, a süteményt kóstolók pedig nem kifogásolták  végeredményt. :))

Tejszínes-lekváros maglisztes "piskóta":

Hozzávalók:

Tészta:
6 tojás
csipet só
6 ek cukorpótló
szódabikarbóna (bár a mezei piskótába nem teszek, ez most kapott egy kicsit, miután észletem a sűrű állagot)
3-4 ek. mákliszt
3-4 ek. kókuszliszt
(kb. fél dl mákolaj - ami most nálam kimaradt)

Töltelék:
ízlés szerinti lekvár (nekem ebben szilvalekvár volt)
1 csomag tejszín ízű főzős pudingpor
4 dl tej
2 dl cukrozatlan habtejszín
ízlés szerinti cukorpótló


A tojások fehérjét piskóta módjára a sóval kemény habbá verjük, majd hozzátesszük a cukrot. Egyenként hozzákeverjük a tojások sárgáit, majd adagoljuk a liszteket, amihez előzőleg hozzáadjuk a szódabikarbónát. Sütőpapíros tepsibe (közepes méretű) egyengetjük a masszát, mehet sülni az előmelegített, 180 fokos sütőbe, tűpróbáig.

Közben a tejjel a leírás szerint elkészítjük a pudingot, majd kihűtjük, közben gyakran keverjük, hogy lehetőleg csomómentes maradjon. Ha nagyjából megfelelő hőmérsékletű, a tejszínt keményre verjük, összekeverjük a pudinggal.

A közben megsült és már langyossá vált tésztát kettévágjuk (na most, én nem vágtam ,mert nem emelkedett meg túlságosan, hanem egyszerűen középen elfeleztem és a két darab tésztát egymásra pakoltam, érthető vagyok?), mindkét részt jó vastagon megkenjük a lekvárral, az alsó részre a lekvár fölé rétegezzük a krémet, és arra helyezzük a másik tésztát, lekváros résszel lefelé.

A teteje nálunk díszítetlen maradt, de némely családtagjaim lekvárral megkenték és úgy tolták. :))




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések