Sajttorta áfonyával

Ebben a tárgyban (is) tengernyi recept lelhető fel a neten. Számomra mindegyikkel egy probléma van: az alaphoz valamilyen cukros kekszfélét használ. Először arra gondoltam, egész egyszerűen alap nélkül sütök egyet, de végül nem hagyott nyugodni a téma és megpróbáltam egy nekem is megfelelő tésztát kreálni. Limara receptjéből indultam ki, természetesen a megfelelő módosításokkal

A kész sütemény megkóstolás utáni konklúzió: jó-jó, de nem az igazi. Sem ízben, sem pedig állagban nem hasonlít a kekszes alaphoz, ami ugye nyilvánvaló volt az elején is, mégis reménykedtem. Vagyis legközelebb mégis alap kihagyásával fogom megpróbálni, szerintem rendben lesz úgy is. Azért a receptet közzéteszem, hátha valakinek bejön ez az ízkombináció.

Áfonyás sajttorta (paleo-s)

Hozzávalók:

Tésztához
2 ek kókuszzsír
2 ek eritrit
10 dkg darált mogyoró
2 ek gesztenyeliszt
1 mk. szódabikarbóna

Krémhez:
40 dkg zsírszegény natúr krémsajt (Lidl-ben kapható, light)
15 dkg cukor (9 dkg eritrit, 6 dkg xilit)
4 tojás
15 dkg áfonya

A zsírt megolvasztjuk, hozzákeverjük a tészta összes hozzávalóját, majd kikent tortaformában egyenletesen szétnyomkodjuk. Beleszórjuk az összes áfonyát és annyi időre, amíg a krémet kikeverjük, hűtőbe tesszük.

A krémhez mindent összedobálunk és homogénre keverjük kézi habverővel. Ráöntjük az alapra és mehet a 180 fokra előmelegített sütőbe, 40 percre. Nekem menet közben nem kellett lefednem, így sem lett túl barna a teteje.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések