Sajtos hasábok maglisztekből

Családom többi, elsősorban férfi tagjaitól eltérően én nem vagyok vészesen édesszájú. Sokkal jobban kedvelem a sós rágcsálnivalókat, néha hiányzik is egy kis sós keksz, ropi és hasonlók. Miután az irántuk való vágyamat is kordában kell tartanom, keresem az alternatívákat, melyek egy részét a különféle olajos magvak jelentik, de néha szívesen ennék valami olyat, amibe úgy igazából bele lehet harapni. :))

Ennek jegyében született meg valamikor az elmúlt héten ez a paleo sós nassolnivaló. Nem pogácsa, mert a tészta jellegénél fogva a szaggatástól eltekintettem, hanem téglalap formára vagdostam sütés előtt. Vastagságra viszont pogácsa magasságúra hagytam, azonban a bezsebelt kritikák és a saját véleményem szerint is, legközelebb vékonyabbra "nyújtom", inkább kekszként fogom megsütni. Ugyanis így valóban puha, "pogácsaszerű " lett az állagát tekintve, viszont a benne található maglisztek miatt olyan benyomást keltett, mintha nyers maradt volna. Ez persze néhány nap szabad levegőn állást követően változott, kiszáradt és ropogóssá, egyúttal sokkal kelendőbbé vált. A másik, amin a jövőben változtatni szeretnék, a benne lévő lisztek fajtája, aránya. A most közreadott recept ugyanis egy édeskés összhatást eredményez, amire ugyan lehetett számítani, mégis azt hittem, hogy a benne és rajta lévő sok sajt kicsit semlegesíti, de nem ez történt.

Sajtos hasábok paleo módra

Hozzávalók (a tálban a teljes kisült mennyiség látható):
20 dkg őrölt mandula
10 dkg kókuszzsír
2-3 ek. kókuszliszt
1 csapott tk. só
2 tojás
1 tk. szódabikarbóna
kb. 10-15 dkg sajt (ebben most trappista és kevés füstölt sajt került) reszelve

A tojást habverővel habarjuk, hozzáadjuk az olvasztott zsírt, majd a többi hozzávalót akként, hogy a sajt mennyiségének csak kb. fele kerüljön a tésztába.

Az enyhén ragacsos (de némi magliszt segítségével a kezünktől elválóvá varázsolt) tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam úgy, hogy kb. 1 cm magasságúra hagytam és ellapogattam.Késsel tetszőleges formákat vágunk a tésztába, de alaposan, hogy a a végén, ha már megsült, szét lehessen szedni a darabokat.

A tetejét megszórjuk a megmaradt reszelt sajttal és 170 fokra előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük, míg enyhe színt nem kap.




Eredeti recept innen.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések