Szénhidrátszegény bejgli

Nem titok, az ihletet ehhez a tésztához Szafi és Julika ünnepi kenyere adta, amit gyakran készítek és eléggé kedvelek. Gondoltam, némi változtatással kipróbálom, hogy működik bejgliként. És bejött. :)


Szénhidrátszegény bejgli

Hozzávalók 1 nagyobb rúdhoz:

Tésztához:
250 gramm víz
csipet só
2-2,5 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
25 ml frissen facsart citromlé
4 g szódabikarbóna
1 tk vanília
20 g Cocomas krém
4 dkg tojásfehérjepor (ezt használtam)
3 dkg bambuszrostliszt (ezt használtam)
7 dkg Szafi Fitt ch csökkentő liszt

Töltelék:
10 dkg darált mák
ízlés szerint édesítő, citromlé, citromhéj, rumaroma, csipet só
1-1,5 dl víz
1,5 dkg útifű maghéj


Külön edényben elkeverjük a száraz és nedves alkotókat, majd összeöntjük a kettőt és alaposan kikeverjük a tésztát. 10-15 percig pihentetjük.

Bambuszrostlisztes felületen téglalap alakúra nyújtjuk, megtöltjük a választott töltelékkel, a szokott módon feltekerjük. Sütőpapírra helyezzük, lekenjük tojással vagy olajjal, alaposan megszurkáljuk a bejgli tetejét, oldalát (így sem biztos, hogy nem szakad ki, a végein nekem is megtörtént, de nem vészesen).

Előmelegített 180 fokon sült kb. 35-40 percig.

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/


A teljes adag tápanyagtartalma:
-833 kalória
- 55 gramm fehérje
- 28 gramm ch
- 46 gramm zsír

15 szelettel számolva 1 szelet:
- 55,53 kalória
- 3,6 gramm fehérje
- 1,86 gramm ch
- 3 gramm zsír

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések