A legigazibb pizzás csiga

Azt hiszem, már ki merem jelenteni ennyi próbálkozás után, hogy ez a liszt telitalálat...Ezzel lehet leginkább reprodukálni a régi hagyományos állagot, ízvilágot, mellékíz nélkül, ugyanakkor gluténmentesen, zsírszegényen, lassú felszívódású szénhidrátforrásként. Nem mellékesen annyira gyorsan, hogy a kigondolása hosszabb idő, mint a "begyúrása"...

Ezúttal pizzás csigák születtek belőle, amolyan nagycsaládos mennyiségben. Bár azt hittem, én találom fel vele a spanyol viaszt, utána észleltem, hogy Szafi blogján már fellelhető egy erre alkalmas recept, de azért megosztom az enyémet, ami picit tér csak el arányaiban a Julika receptjétől. :)




Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/


A legigazibb pizzás csiga

Hozzávalók 20 darab hoz:
350 gramm langyos víz
csipet aszkorbinsav (elhagyható) (ezt használtam)
2-3 gramm só
4 gramm porélesztő
20 gramm almaecet (ezt használtam)
1 csapott ek szárított oregáno
45 dkg Szafi Free csökkentett rosttartalmú gluténmentes vegán kenyér lisztkeverék

Töltelék: paradicsom,püré fűszerek, csipet só, édesítő vagy ketchup, ki hogyan szereti, illetve nálam még sajt is került bele...

A lisztet elkeverjük a sóval, aszkorbinsavval, oregánoval. A robotgép dagasztótáljába kimérjük a vizet, az ecetet és az élesztőt, kanállal összekeverjük, 5 percig békében hagyjuk. Utána hozzáadjuk a lisztes keveréket és a spirálszállal alaposan összedagasztjuk a tésztát. Fakanál vagy spatula  segítségével szépen pofásra formázzuk, elválasztjuk az edény falától az enyhén ragacsos tésztát és letakarva legalább 30 percig langyos helyen kelesztjük.

Ha letelt, a szokott módon csigákat gyártunk belőle. Tetejüket megszórjuk sajttal, növényi sajthelyettesítővel, kinek mi fér az életmódjába.

Sütőpapírra pakoljuk őket és újabb 20-30 percig pihentetjük. Igazából nem néztem időd, mert közben más sült és ahoz igazítottam, de az biztos, hogy jót tett neki a pihenés. :)

A sütőt előmelegítjük 190 fokra és 23-25 perc alatt megsütjük.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések