Sütőtökös-fahéjas-diós csavarmány

Ismét sütőtökös finomság. Nem újkeletű, hogy péksüti tésztájába teszem, gyakran trükközök így a nemszeretem zöldségekkel a gyerekek miatt. Elég nagy mennyiség, 8 darab nagyméretű példány lett belőle, de hát sokan is vagyunk rá.




Sütőtökös-fahéjas-diós csavarmány 

Hozzávalók 8 darabhoz:
25 dkg sült sütőtök
25 dkg kézmeleg víz
20 gramm Cocomas kókuszkrém
ízléstől és sütőtöktől függően édesítő (nálam kb. 2 dkg négyszeres erejű)
csipet só
fél csomag (3,5 g) porélesztő
15 gramm frissen facsart citromlé
2 nagy csipet őrölt fahéj
48 dkg Szafi Free csökkentett rosttartalmú lisztkeverék

A sült és már kihűlt sütőtököt pürésítjük a vízzel, citromlével és a kókuszkrémmel. A többi alkotót összekeverjük, majd a tökpüréhez adjuk. A tészta lágy, de a pihenő után szépen lehet vele dolgozni liszt segítségével.

Kb. 20 perc  pihentetés után  lisztezett felületen nagyméretű (lásd fotó) téglalapot nyújtunk belőle.


Megkenjük a választott töltelékkel, nálunk fahéjas-diós készült, amihez szemre összekevertem darált diót őrölt fahéjjal, édesítővel és annyi kókuszkrémmel, hogy sűrű, de kenhető massza legyen.


A rövidebb oldalról az 1/3-át behajtjuk, majd a másik oldalról a kimaradt harmaddal befedjük.



Az így kapott téglalapból én 8 szeletet vágtam (így nagyobb-vastagabb csavarmányok lettek, de vékonyabbak is vághatóak természetesen), mindegyiket megcsavarva sütőpapírra helyeztem.

190 fokra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt sül ki (sütőfüggő, nálam 30 perc  elég volt, de nagyon erős a sütőm).







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések