Sajtos rudak kicsiben és nagyban

A túrós pogácsámból indultam ki, pici módosítással átvettem annak a receptjét, hiszen az a pogi számunkra a tuti. Viszont mindig is nagyon szerették a sajtos rudat a gyerekek, annak óriási és aprósütemény formáját egyaránt. Egy anya pedig mindent megsüt, amit csak kérnek. :)

 

                                      


Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/

Sajtos rudak kicsiben és nagyban

Hozzávalók:
10 dkg reszelt sajt (füstölttel mennyei, de bármi más megteszi, vagy akár felesben stb .)
100 gramm langyos víz
4-5 g só (ízlés és só függvénye)
csipet aszkorbinsav (elhagyható)
3-4 gramm (fél csomag) porélesztő
10 gramm almaecet (ezt használtam)
15 dkg Szafi Free csökkentett rosttartalmú gluténmentes vegán kenyér lisztkeverék 

tetejére plusz sajt, szezámmag stb


Külön tálban összekeverjük a nedves és száraz alkotókat, majd a kettőt összegyúrjuk. Letakarva langyos helyen legalább fél órát pihentetjük/kelesztjük.

Enyhén lisztezett felületen a kívánt vastagságúra nyújtjuk. A nagy rudakat én vékonyabbra nyújtottam és a fenti adagból 6 darab lett. Az aprósütiket vastagabbra hagytam és  - szerencsére - eleve dupla adagot gyúrtam be. A nagyobb rudakat sajttal szórtam meg, míg a kicsiket lekentem vizes paradicsomlével és szezámmaggal szórtam








A sütőt előmelegítjük 190 fokra. A nagy és vékony rudak 22-23 percig sültek, az aprósütik 25-26 perc alatt lettek készen (az én sütőm nagyon erős, ezt kalkulálja be mindenki :) ).










Megjegyzések

Népszerű bejegyzések