Évfordulós linzerek

Nem, a Valentin nap nálunk irreleváns, ellenben előtte pár nappal van ünnepelnivalónk, amire sütöttem egy linzerszerűt.

Angi adta az ötletete, mikor felvetette, hogy a nem túl régen posztolt olasz pite tésztaalapja alkalmas és jó lehet keksznek is. Abból indultam ki, sőt majdnem egy az egyben átvettem, csak folyadék került bele kevesebb, a zsír picit több, meg a piros szívecskék másik lisztből készültek.

Ja, akkor fogj neki, amikor van idegzeted pepecselni, meg türelmed is, mert a tészta nagggyon omlós, szétesős, ám annál finomabb a végeredmény. A piténél írottak erre is irányadóak: rögtön lehet dolgozni a tésztával, akkor ke ésbé omlik, de ha igen,melegvizes kézzel szépen össze lehet gyúrni és utána nyújtani. Azóta készült olyan módon is, hogy este összeállítottam a tésztát, az éjszakát és a másnap délelttöt hűtőben töltötte. Ebben az esetben a használat előtt jóval ki kell tenni szobahőmérsékletre. Ha már kiengedett, szilikonlapon át kell gyúrni. Ha atomjaira hullik, semmi gond, de tényleg: jön a melegvizes kéz, azzal addig dolgozzik, míg összeáll és aztán nyújtható. A leeső darabok összegyúrásánál ezeket meg lehet ismétleni.




Évfordulós linzerek

Hozzávalók a világos linzerekhez:
10 dkg Szafi Free vaníliás zabpuding
5 dkg Szafi Reform paleo süteményliszt 
csipet só 
csipet szódabikarbóna 
2 dkg négyszeres erejű édesítő 
5 dkg puha kókuszzsír 
15 gramm citromlé/almaecet
1-2 tk vanília aroma
20-25 gramm hideg víz

Hozzávalók a piros linzerekhez:
10 dkg Szafi Free epres-banános zabpuding
5 dkg Szafi Reform paleo süteményliszt 
csipet só 
csipet szódabikarbóna 
2 dkg négyszeres erejű édesítő 
5 dkg puha kókuszzsír 
15 gramm citromlé/almaecet
20-25 gramm hideg víz
1 tk céklapor, vagy víz helyett eperlé/Szafi Free piros gyümölcsvelő, vagy néhány csepp piros ételszínezék 

A szárazanyagokat elkeverjük egy tálban, hozzáadjuk a puha zsírt és villával elmorzsoljuk vele. Kézzel hozzágyúrjuk a citromlevet, az aromát/ételszínezéket és a hideg vizet. A víz mennyisége változhat, a tésztának össze kell állnia, nem baj, ha picit esetleg ragacsos.

Én rögtön dolgoztam a tésztával, nem pihentettem, de folpackba csomagolva hűvös helyen pihentethető..A tészta omlik, alálisztezést igényelhet, amikor túl száraznak éreztem, akkor bevizezett kézzel gyúrtam össze újból, majd utána nyújtottam ki lisztes felületen. Kb. 3-4 mm vastagságúra nyújtjuk és szíveket szaggatunk belőle.

A formákat sütőpapírral bélelet tepsibe sorakoztatjuk, a sütőt 190 fokra előmelegítjük. 12-14 perc alatt kisütjük.

Ha kihűltek, lekvárral összeragasztunk 1-1 különböző színűt, én ehhez házi eperlekvárt használtam, hogy nem tobzódjunk a különféle ízekben. Hihetetlen finom volt.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések