Harcsapaprikás túrós-cukkinis galuskával

Egyik ebédünk kapcsán a harcsa adott volt, azon gondolkodtam, mi légyen belőle. Sütve szeretik, pörköltösen úgyszintén. Akkor legyen az utóbbi. Na de hozzá mit kerítsek? Túrós csuszát nem akartam, aztán mégis a túrós köret mellett döntöttem, eszembe jutott ugyanis Angi (Fittkonyha) nem túl régen közzétett túrónudli receptje. Picit továbbgondoltam, mivel én az a galád anya volnék, aki néha átveri a gyerekeit, így a galuska a túró mellett kapott némi cukkinit is. Ráadásul ezt a lisztet a cukkinivel már kombináltam ebben a receptben, tehát megvolt a kiindulási alapom, annyi differenciával, hogy abba turmixolva került bele a cukkini, ide aprítottam, ami látható is, mert 1-2 darabka kifőtt közben.



Túrós-cukkinis galuska

Hozzávalók 2-3 adaghoz:
10 dkg zsírszegény túró
9 dkg tisztított cukkini
10 dkg langyos víz
3 gramm só
10 dkg Szafi Free nokedli és házi tészta lisztkeverék

Sós vizet felteszünk forralni.

A túrót kézzel egyneműsítjük, azaz jól összegyúrjuk (vagy átnyomjuk krumplinyomón). A cukkinit gépben aprítjuk minél kisebb darabokra. A vizet, a sót a cukkinit és a túrót összekeverjük, majd villával beledolgozzuk a lisztet. A massza nem annyira lágy, mint amikor a Free nokedli készül, de aki ismeri a Reform galuskát, az tud viszonyítani, annál lágyabb azért, könnyebb vele dolgozni.

Ha a víz felforr, visszavesszük gyöngyözni, majd galuskaszaggatóval elkészítjük a köretet. Ha mindet beleszaggattuk, kicsit emelünk a hőfokon, de épp csak felforr a víz és már le is lehet szűrni. Hideg vízzel alaposan átöblítjük.

Tálaláskor kaporral szórtam meg.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések