Olaszos lekváros rácsos pite

Más néven crostata, az olaszok ismert omlós pitéje. Ami a maga egyszerűségében tökéletes . Ezúttal egy linzeres jellegű alapot készítettem hozzá, fenséges vaníliásan a zabpudingnak köszönhetően, ugyanakkor a süteményliszttel sikerült picit a szénhidrát értéken csökkenteni. Persze nem kimondottan olyan omlós, mint az eredeti, hiszen a zsiradékkal csínján bántam, de így is nagyon-nagyon finom lett.

A vékonytésztás változat nem élte meg a felvágott állapotban történő fotózást, cserében a vastagtésztásból készült gyorsan pár. A vékonytésztás tésztája kb. fele-harmada ennek vastagságában.






Olaszos lekváros rácsos pite

Hozzávalók egy 22-23 cm-es formához (vékonytésztás, tojásos)
10 dkg Szafi Free vaníliás zabpuding
5 dkg Szafi Reform paleo süteményliszt 
csipet só
csipet szódabikarbóna 
1 ek (1,5 dkg) négyszeres erejű édesítő 
2,5 dkg puha kókuszzsír 
5 gramm citromlé
1 tojás sárgája
50-55 gramm hideg víz

Hozzávalók egy 22-23 cm-es formához (vastagtésztás, vegán verzióhoz)
15 dkg Szafi Free vaníliás zabpuding
10 dkg Szafi Reform paleo süteményliszt 
csipet só 
csipet szódabikarbóna 
1 dkg négyszeres erejű édesítő 
2,5 dkg puha kókuszzsír
2 dkg Cocomas krém 
10 gramm citromlé 
100 gramm hideg víz

töltelék tetszés szerint sűrűbb lekvár, jó bőven (itt saját szeder)

A szárazanyagokat elkeverjük egy tálban, hozzáadjuk a puha zsírt és villával elmorzsoljuk vele. Kézzel hozzágyúrjuk a többi alapanyagot (a tojás mérete eltérő, ezért annyi vizet, hogy a tészta, miután összeállt, enyhén még ragacsos).

Én rögtön dolgoztam a tésztával, nem pihentettem. 2/3-1/3 arányban elosztjuk, a nagyobbik részéből a formánknak megfelelő nagyságú lapot nyújtunk, belehelyezzük a formába úgy, hogy pereme is legyen. Vagy hagyjuk a nyújtást és simán csak belenyomkodjuk a formába. A tészta omlik, alálisztezést igényelhet, amikor túl száraznak éreztem, akkor bevizezett kézzel gyúrtam össze, majd utána nyújtottam ki lisztes felületen. A vastagtésztásnál nem maradt elég tészta a teljes rácsozáshoz, így a kimaradó tésztából formákat szaggattam, a leeső széleket mindig bevizezett kézzel gyúrtam össze, majd nyújtottam.

A tésztaaljat villával megszurkáljuk, bőségesen megkenjük lekvárral, a maradék tésztából pedig elkészítjük a rácsokat.

180 fokra előmelegített sütőben 35/ a vastagtésztásat 38-40 perc alatt kisütjük. Előtte lekenhetjük tojás sárgája és víz keverékével a rácsokat, én ezt nem tettem, csak lefújtam olajsprayvel.

                                       Vékonytésztás, tojásos, alacsonyabb szénhidrát tartalommal

                                         

Vastagtésztás, vegán 





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések