Virslis hajók

A virsli elég megosztó a diétás társadalomban, bevallom, nálunk olykor előfordul, igyekezve jó/ jobb minőségűre szert tenni. Amit szem előtt tartok, főleg ha én is rámozdulok a témára, hogy a "kíséret" szénhidrát tartalmát csökkentsem, a virsli paramétereire való figyelemmel.

Eszembe jutott egy 1 éves receptem, amikor Shrek kenyérlángost sütöttem. Na abból indultam ki, mikor ezeket a hajókat kigondoltam.




Virslis hajók

Hozzávalók 5 nagyméretű darabhoz:
15 dkg Szafi Free lángos lisztkeverék
5 dkg Szafi Reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez
4-5 gramm só
20 gramm almaecet
310 gramm langyos víz

5 darab virsli

Opcionálisan: sajt, ketchup stb.

Külön edényben elkeverjük a száraz és nedves alkotókat, majd a kettőt összedolgozzuk. Lágy, ruganyos, de nagyon jól kezelhető a tészta, elég pár percet pihentetni, alálisztezést se nagyon igényelt.

5 egyforma darabra osztjuk, ovális alakúra kinyújtjuk (vagy ahogy tetszik) és elhelyezzük rajta a virsliket. Volt, amit előzőleg megkentem házi ketchuppal, arra tettem a virslit, volt, amelyik alá sajt került, valamelyikre rá is szórtam, meg olyan is, amit bevagdostam és a vágásokba sajt darabkákat nyomkodtam. A széleket visszahajtjuk a középre helyezett virslikig, így azok vastagabbak lesznek.

Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoljuk a csónakokat és 190 fokos előmelegített sütőben 37-38 perc alatt megsütjük őket.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések