Paleo somlói kocka

Ez valami brutális és most nem túlzok, de beszéljenek helyettem a fotók. :) Az eredeti receptből indultam ki, azt ültettem át vágható sütemény formájába és mivel egyedi kérésre készült, paleo elvek szerint valósítottam meg.



                                              


Paleo somlói kocka

Hozzávalók:

A fehér laphoz:
3 tojás
2,5 dkg négyszeres erejű édesítő
20 gramm hideg víz
5 dkg tápióka keményítő
2 dkg Szafi Reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez
csipet só
csipet szódabikarbóna

A kakaós laphoz:
3 tojás
2,5 dkg négyszeres erejű édesítő
20 gramm hideg víz
3 dkg tápióka keményítő
2 dkg Szafi Reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez
2 dkg zsírszegény kakaópor
csipet só
csipet szódabikarbóna

A diós laphoz:
3 tojás
2,5 dkg négyszeres erejű  édesítő
20 gramm hideg víz
2 dkg tápióka keményítő
2 dkg Szafi Reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez
4 dkg darált dió
csipet só
csipet szódabikarbóna

A vaníliakrémhez:
4 tojás sárgája
csipet só
ízlés szerint, kb 4 dkg négyszeres erejű édesítő
5 dkg Szafi Reform vaníliás pudingpor
3 dkg tápióka keményítő
200 gramm kókuszkrém
500 gramm víz
ízlés szerint vanília 
1 csomag (20 gramm) zselatin
további 200 gramm kókusztejszín (felverve)

Cukorsziruphoz
5 dkg eritrit
60 gramm víz
ízlés szerint, kb. 1 nagy csipet szárított citromhéj
ízlés szerint, kb. 1 nagy csipet szárított narancshéj

A csokiöntethez
200 gramm Kara light kókusztej
ízlés szerint édesítő
5 dkg paleo étcsoki
ízlés szerint rum
2 dkg zsírszegény kakaópor

10-15 dkg dió

Díszítésnek tejszínhab vagy habbá vert növényi tejszín

Először a vaníliakrémet készítjük el, hogy legyen ideje kihűlni. A zselatinon és a további 200 gramm kókusztejszínen kivül lábasban kézi habverővel csomómentesre keverjük a hozzávalókat és közepes lángon, állandóan kevergetve besűrítjük a krémet. Ezután langyosra hűtjük, én ehhez igénybe vettem gépi haberőt, annak az üstjébe öntöttem a masszát, hozzáadtam a zselatint és pár percig vertem-hűtöttem. Amikor már kihűlt, a további 200 gramm kókusztejszínt habbá verjük és beleforgatjuk a vaníliakrémbe. Néha megkeverve hagyjuk sűrűsödni, közben elkészítjük a piskótákat.

Mindhármat azonos technológia szerint, csak picit más összetevőkkel. A tojásokat kettéválasztjuk, a sárgáját a vízzel és kb. 1 dkg édesítővel habosítjuk. A fehérjét a sóval elkezdjük verni, majd ha már félig kemény, hozzáadjuk a maradék édesítőt és kemény habot verünk. A szárazanyagokat alaposan elkeverjük egymással. A tojássárgáját egy kevés kemény tojáshabbal fellazítjuk, majd a többit óvatosan beleforgatjuk. Végül a szárazanyagot hozzászitáljuk a tojásmasszához és gyorsan beledolgozzuk. A piskótát papírozott tepsiben lappá kenjük, kb. 1 cm vastagságban. Mindhárommal így járunk el, 185 fokra előmelegített sütőben 13-16 perc alatt sül ki (sütőfüggő és tűpróba).



Míg sülnek, megfőzzük a cukorszirupot, ehhez annak összetevőit egyszerűen felforraljuk.

A diót durvára aprítjuk.

Összeállítjuk a somlóit: a sima piskótát tepsibe rakjuk, kenőecsettel vékonyan bevonjuk a cukorszirup felével, megkenjük a sárgakrém felével és megszórjuk dióval. Erre kerül a kakaós lap, a maradék szirup, krém és megint dió. Legfelülre helyezzük a diós lapot.



Ebben a fázisban én beraktam néhány órára dermedni a hűtőbe.

Ha már stabilan áll, elkészítjük a csokimázat, amihez a hozzávalókat alapcsony lángon melegítjük, simára keverjük. Ezzel lelocsoljuk a felső lapot és míg meleg a csokimáz, rászórjuk a maradék diót.

Néhány órát, de akár egy éjszakát is hűtjük.

Felvert kókusztejszínnel vagy más, diéta szerinti tejszínnel fogyasztjuk.





Megjegyzések

Krisztina üzenete…
Szia! A kókuszkrémet mivel tudnám helyettesíteni? Köszönöm!
Dia üzenete…
Szia! Ha fogyasztasz, akkor tejszínnel!

Népszerű bejegyzések