Ínyenc

Mostanában -az egészséges életmód jegyében- egyre több házi krémet szoktam kikeverni, amit szintén saját készítésű kenyérrel, más péksüteménnyel, esetleg gyümölcsöt/zöldséget bele mártogatva eszünk. Zsombi teljesen rákapott az ízére, ha meglátja a tálkákat, jön, mártogat, falatozik. Én meg örülök neki, mert a testvérei némileg bizalmatlanabbak az újítások iránt.




És akkor a receptek:

1.Fokhagymás túrókrém:
25 dkg túró
1,5-2 dl tejföl
ízlés szerint só (esetleg vegeta, aki használ)
2 gerezd fokhagyma
1 tubus natúr krémsajt
kinek mi a szája íze: zöldfűszerek (én kaprot, snidlinget, petrezselymet szoktam beletenni)

Egyszerűen összetöröm és keverem villával és fogyasztható. A kisember a képen ilyet mártogat.


2.Avokádokrém:
1 avokádo
1 fokhagyma
3 csipet morzsolt bazsalikom
1-2 tk. mustár, majonéz, méz

Én turmixolni szoktam, de van, aki csak villával töri.


3. Sajtos avokádokrém:
Ugyanaz, mint az előző, de belerakok ízlés szerinti kéksajtot, nagyon megbolondítja.


4. Kéksajtos krém:
15 dkg kéksajt
1 tubus natúr krémsajt
5 dkg vaj
2 gerezd fokhagyma
1 kis fej vöröshagyma lereszelve (elhagyható)

Összekeverni, pirítósra stb. kenni, nyamm.


5. Tonhalkrém:
1 konzerv tonhal
1 ek tejföl
1 tk. mustár
csipet bors
1 kk. tárkony, petrezselyem

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Ő is édes! Puszi!!!
Dia üzenete…
Átadom neki.:)

Népszerű bejegyzések