Karácsonyi könyváradat

Végre eljutottam a kedvenc témámhoz, lubickolhatok a jobbnál jobb könyvekben. Tekintélyes könyvállományt tudhatunk a magunkénak, és most elkezdtük építeni a két, már olvasni tudó gyerek saját könyvtárát is. Erről jut eszemben,hogy nyilván sokkal költségkímélőbb volna, ha csak könyvtárba járnánk, de valahogy nem tudok lemondani az új könyvek illatáról. Meg az olyan jó érzés, amikor az elolvasást követően egy elégedett szusszanás kíséretében feltehetem az aktuális könyvet a könyvespolcomra.

Szóval sokféle könyvet kinéztem a gyerekeknek, bár az mindenképpen megnehezítette a dolgomat, hogy sok könyv már fellelhető itthon. De ez nem volt akadály, találtam így is bőséggel, bár az említett okokból kifolyólag Dodónak a legnehezebb újítani.

Bár engem személy szerint a hideg is kiver Bartos Erikától és könyveitől, Péterről nem is beszélve, kénytelenek voltunk elfogadni, hogy valamennyi gyerekünknek volt/van olyan korszaka, amikor minden áldott este tőle vett le valamit a polcról. Talán Dodi a legkevésbé rajongója, bár az APG összes ott sorakozik, és a Bogyósésbabóca sorozatból is akad néhány, most mégis a fa alatt fogja találni az Évszakos könyvet. Belenéztem, bár érdemben nem sokat tudok hozzáfűzni, mindenesetre tetszik az új, nagyobb formátum.

A Thomas-őrület - bár némileg mérséklődött - továbbra is kitart. Van pár vonatos könyve, most az aktualitása miatt gondoltam erre a karácsonyos kiadásra.

Ha már Thomas, megvettem ezt a kis foglalkoztatót is neki, bár nem bontottam ki a csomagolásából, elég vékonyka, remélem, azért belül tartalmat is rejt majd.

A leporellókból ugyan lassacskán kinövőben vagyunk, most mégsem tudtam otthagyni ezt a két kis lapozót. Az egyik Budapestről szól, míg a másik a legszebb országrészekről, Csukás István versein keresztül.


Sokkal könnyebb dolgom van a nagyokkal, náluk pont a bőség zavara fenyeget, alig tudok megálljt parancsolni magamnak. Még saját bevallásom szerint is túl sok könyvet szereztem be, ezért valószínűleg nem mindet karácsonyra kapják, hanem hoz belőlük a Mikulás is, sőt, szerintem még a húsvéti nyúlnak is jut.:)

Örök klasszikus és nagy kedvencem volt az ikerlányokról szóló könyv, most Katának gondoltam.

Lázár Ervint kicsit nehéznek találom, Bence tetszését annyira nem nyerte el, de tovább próbálkozom, ugyancsak Katusnak szánom ezt a tündéres mesekönyvét.

Bár az ajánló szerint kicsit nagyobb korosztálynak javasolt, azért megpróbáljuk Katussal az Ózt is elolvasni, legfeljebb együtt tesszük majd.

Benedet Eleket kedveljük, a Világszép Nádszálkisasszony eddig hiányzott a polcról.

Ez a Molnár Ferenc könyv szintén a Katáé lesz, de persze nem haragszom, ha esetleg Bence is elolvassa.

Egy újabb tündéres könyv, egy sorozat első kötete, csupa jókat olvastam róla, most megvettem az első részt és ha tetszik a lánykának, majd jön a többi is.

Ha már a tündérek világában mozgunk, nem tudtam otthagyni Szabó Magda könyvét sem.

A húgom nagy kedvelője az írónőnek és bár leginkább a kamasz korosztálynak ír, találtam egy kezdő olvasóknak szóló könyvét, gondoltam, Kata megpróbálhatja.

Móra Ferenc verses meséiből már olvastunk, gondoltam, a polcon a helye a kötetnek.

És még egy verses-dalos könyv, Gazdag Erzsitől a Mesebolt.

És végül egy kis okítás is belefér, a Vidám meseolvasóval.

Janikovszky Évától Bence már nagyon sok könyvet olvasott, a Kire ütött ez a gyerek? eddig még kimaradt.
Mint ahogy A hét bőr is.

Anno én is olvastam, kedveltem a Micsoda kölykök című könyvet, most itt a lehetőség Bence előtt is, hogy elolvassa.

Ebben a tanévben sokkal komolyabb a környezetismeret oktatása, ezzel az ismeretterjesztővel remélhetőleg hozzájárulok, hogy könnyebben rögzüljenek az ismeretek.

Pár héttel ezelőtt Bencus lelkesen mesélt egy találós kéréseket tartalmazó könyvről, és azt is mondta, hogy szeretné karácsonyra, hát megkapja. (Anno talán nekem is megvolt, de most nem találtam.)

A Rosszcsont Peti-sorozatból egy rakat könyv megvan, azt hittem, teljes a lista, de meglepve láttam, hogy újabbak jelentek meg belőle, ezért abból is beszereztem pl. a Ház urát.

Böszörményi Gyula Gergő-könyveiből most az álomfogósat vettem meg, a többiről a siker függvényében beszélünk majd.

Bár a Diótörőt is ajándéknak szántam, a decemberi programjainkban beállott változás miatt ezen a héten, "csak úgy" odaadom neki, hogy mire megyünk az előadásra, elolvassuk.

Hát most kb. ezekre gondoltam. Ha bárkinek van olyan könyv a tarsolyában, ami nagy kedvenc (volt), az ne tartsa vissza magát, ossza meg velem, minden ötletet szívesen veszek, bármely gyerekem korosztályában.

Megjegyzések

khase üzenete…
Szia, mar egy ideje be-bekukkantottam a blogodra, most irok is, mert nagyon örültem a könyves ajanlos összefoglalodnak (es a karacsonyi ajandekosnak is, kisfiam Marcel annyi idös, mint a Te legkisebbed, ugyhogy passzolnak a tippek :). Mivel nem MO-on elünk, könyvet mindig nehezen tudok venni, hiaba van internet, nekem latni kell, megfogni, belelapozni, de ha mar vannak tippek, akkor ha otthon vagyunk, tudok celiranyosabban keresgelni a könyvesboltban :)

Tovabbi szep advent-karacsonyvarast kivanok Nektek!
Orsi
Dia üzenete…
Szia Orsi! Nagyon örülök, hogy írtál és hogy esetleg tudtam segíteni is. Ahogy írtam is, már sok könyvet örökölt a kicsi, ezért sok kedvencről nem beszéltem, de ha érdekel, szívesen leírom, miket szeret "olvasni".

Én is benézek hozzád. :)

Népszerű bejegyzések