Itt a farsang, áll a bál...

Ezért nálam sem telhet el ez az időszak fánk nélkül. Ami ezúttal és kivételesen nem paleo, de rajta vagyok azon az ügyön is. Viszont akkor már szénhidrát csökkentett. A bő zsírban sütésre sem vágytam és nem csak az előző napok nehézségei miatt. Főleg, hogy számomra ez olyan étel, ami már nem fér bele az életembe, így én nem is élvezhettem az ízét, de 5 családtagom egyöntetű véleménye és a bepusztítás sebessége folytán azt gondolom, annyira nem lőttem mellé. És gyorsan elkészül, ami szintén nem megvetendő.

Fánk (kb. 20-22 darabhoz)

Hozzávalók:
2 púpozott ek zsír/vaj (nálam ezúttal mangalica zsír játszott)
2,5 dl langyos tej/víz
1 egész tojás
2 tojás sárgája
2 ek cukornak megfelelő édesítő
20 dkg DW Zero 6 liszt
20 dkg tk tönköly vagy zabliszt
másfél csomag szárított élesztő (igen, ennyi, pont a sütési mód miatt)

A hozzávalókat kenyérsütő üstjében/dagasztótálban összekeverjük, majd langyos helyen minimum 1 órát kelesztjük. Utána fél cm vastagra kinyújtjuk, fánkszaggatóval formázzuk, sütőpapíros tepsibe helyezzük a korongokat. 30-60 perc újabb kelesztés után ujjacskánkkal vagy egy alkalmas konyhai eszközzel lyukat vájunk a közepébe és 190 fokos előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük, az első 5 percben adunk neki egy kis légkeverést.

Én a fánkok egy részét ezúttal csokibevonattal láttam el a kisülésük után, ezen példányokat a szaggatás után a mini pogácsa formával középen kilyukasztottam és a második kelesztést már így élték meg.

Házi, cukormentes lekvárokkal ették, porxilittel szórva.

Az ételeimhez a hozzávalókat Szafinál tudod egy helyről, jó áron beszerezni: http://www.dietas-etelek-webshop.hu
                          





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések