Barackos sült túrótorta

Mugli :D desszert, nem titok, ilyet is szoktam csinálni, a vegyesen táplálkozó családtagok részére. És ez most mindenképpen megosztást érdemel, szerintem esztétikai okokból is, illetve állítólag az ízélménye miatt is. Az egész torta szénhidrát tartalma kb. 110 gramm, 11-12 tekintélyes méretű szeletre vágható.

Barackos sült túrótorta

Hozzávalók egy kerek tortaformához:
Tészta
1,5 dkg DW 1:4 édesítő (vagyis kb. 6 dkg cukornak megfelelő választott helyettesítő)
csipet só
1 tojás sárgája
5 dkg zabpehely
5 dkg tk tönkölyliszt/zabliszt
1 ek hideg víz


Töltelék:
50 dkg zsírszegény túró
1 tojás
a megmaradt 1 tojásfehérje
2 dkg  DW 1:4 édesítő (vagyis kb. 8 dkg cukornak megfelelő választott helyettesítő)
fél citrom leve (illetve amennyit kívánunk)
citromhéj ízlés szerint
kevés fahéj
5 dkg víz

zabkorpa

kb. 20-25 dkg sárgabarack

A félkemény zsírt elmorzsoljuk a sóval és a lisztekkel, majd hozzágyúrunk minden egyebet. Én szilikonos kerek formába nyomkodtam az összeállt tésztát, peremet nem csináltam ezúttal.

A töltelékhez szükséges dolgokat botmixerrel simára keverjük.

A tésztát megszórjuk kevés zabkorpával, majd a felezett barackokat domború felükkel lefelé rásorakoztatjuk, ezt pedig befedjük a túrós masszával.

180 fokos előmelegített sütőben hosszan, kb. 70-80 percig sült.

Az ételeimhez a hozzávalókat Szafinál tudod egy helyről, jó áron beszerezni: http://www.dietas-etelek-webshop.hu 







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések