Édesburgonyás-tökös pikáns ropogós

Gyúrós-sós rágcsa, csak mert valami ilyesmire vágytunk férjjel a mai kiadós, gyilkos crossfit edzésünk után.

Hozzávalók egy tepsihez:
40 dkg édesburgonya és tök/cukkini vegyesen, reszelve (15-25 dkg megoszlásban itt)
só, bors ízlés szerint
1-2 gerezd fokhagyma (2-vel csináltam, enyhén csípős lett)
3 tojás fehérje
fél mk őrölt rozmaring
1 dkg szezámmag
2 dkg reszelt parmezán
1 dkg zsírtalanított lenmagliszt

A tököt/cukkinit és az édesburgonyát nagylyukú sajtreszelőn reszeljük, majd enyhén besózva állni hagyjuk pár percet, utána kicsavarjuk a vizet belőle. Sózzuk, borsozzuk, hozzányomjuk a fokhagymát, beleszórjuk az őrölt rozmaringot, a szezámmagot, a sajtot és a lenmaglisztet, alaposan elkeverjük. A 3 tojásfehérjét egy tányérban villával felverjük, majd a zöldséges masszába forgatjuk.

Sütőmérető tepsit kibélelünk sütőpapírral, amin vékonyan, egyenletesen eloszlatjuk a masszát.

6-7 percig sütjük 210 fokon, majd visszavettem 180-190 fokra, ahol további 25-27 percig sütöttem, amíg szép sötétbarna színt kapott.

A sütőből kivéve, azon forrón tetszés szerinti darabokra vágjuk, majd hűlten leszedjük a papírról.

Az ételeimhez a hozzávalókat Szafinál tudod egy helyről, jó áron beszerezni: http://www.dietas-etelek-webshop.hu 




Megjegyzések

kicsinap üzenete…
Ha csak cukkinit raknék bele akkor nem lenne jó?
Dia üzenete…
Feltehetőleg jó úgy is, nyilván egészen más ízvilágot eredményez. Viszont csak cukkinivel szerintem nagyobb a nedvességtartalom, vagyis elképzelhető, hogy kicsit több szárazanyagot igényelne.
kicsinap üzenete…
Köszi. Nálunk csak én szeretem a tököt, ezért sosem csinálok most ezért a pár dekáért nem vennék egy egész tököt.:-) Cukkini viszont van itthon. És olyan jól hangzik és jól néz ki.:-)

Népszerű bejegyzések