2016. szeptember 26., hétfő

Paszternákos paleo kenyér

Nagyon ritkán sütök kenyeret, főleg saját részre és ritkán is fogyasztok, ez viszont már másodjára készült és miután mindkétszer fenomenális volt, úgy döntöttem, veletek is megosztom. :)


Paszternákos paleo kenyér

Hozzávalók egy 48 dkg -os veknihez:
20 dkg paszternák (nyers, pucolt mennyiség)
2 tojás
1 tojás fehérje
4 g só
1 nagy csipet fokhagymapor (ezt használtam)
1 nagy csipet őrölt kömény (vagy utóbbi 2 helyett kenyérfűszer)
130 g víz
4 g szódabikarbóna
10 g almaecet (ezt használtam)
1 dkg tojásfehérjepor (ezt használtam)
5 dkg Szafi Fitt sütőliszt
5 dkg Szafi Fitt ch csökkentő liszt
2 dkg bambuszrostliszt  (ezt használtam) (és még 1-2 dkg a gyúráshoz, formázáshoz)

A paszternákot tisztítás után enyhén sós vízben megfőzzük, majd alaposan leszűrve kihűtjük. Turmixba pakoljuk a zöldséget a lisztek kivételével minden egyébbel és krémesre turmixoljuk.

Hozzákeverjük a liszteket és 10 percen át pihentetjük. Bambuszrostliszt segítségével átgyúrjuk és kenyeret, esetleg mást formázunk belőle.



Sütőpapíros tepsibe helyezzük, tetejét bevágjuk, majd előmelegített 200 fokos sütőben megkzdjük a sütését, 20 percig így, majd 180 fokra mérsékelve a sütőt további 35-40 percig. Szép barna lesz a végén.

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/





Az egész kenyéradag tápanyagtartalma:
-502 kalória
- 36 gramm fehérje
- 47 gramm ch
- 17 gramm zsír

10 dkg-ra levetítve:
- 104,5 kalória -
- 7,5 gramm fehérje
- 9,7 gramm ch
- 3,5 gramm zsír

Nincsenek megjegyzések: