Paszternákos paleo kenyér

Nagyon ritkán sütök kenyeret, főleg saját részre és ritkán is fogyasztok, ez viszont már másodjára készült és miután mindkétszer fenomenális volt, úgy döntöttem, veletek is megosztom. :)


Paszternákos paleo kenyér

Hozzávalók egy 48 dkg -os veknihez:
20 dkg paszternák (nyers, pucolt mennyiség)
2 tojás
1 tojás fehérje
4 g só
1 nagy csipet fokhagymapor (ezt használtam)
1 nagy csipet őrölt kömény (vagy utóbbi 2 helyett kenyérfűszer)
130 g víz
4 g szódabikarbóna
10 g almaecet (ezt használtam)
1 dkg tojásfehérjepor (ezt használtam)
5 dkg Szafi Fitt sütőliszt
5 dkg Szafi Fitt ch csökkentő liszt
2 dkg bambuszrostliszt  (ezt használtam) (és még 1-2 dkg a gyúráshoz, formázáshoz)

A paszternákot tisztítás után enyhén sós vízben megfőzzük, majd alaposan leszűrve kihűtjük. Turmixba pakoljuk a zöldséget a lisztek kivételével minden egyébbel és krémesre turmixoljuk.

Hozzákeverjük a liszteket és 10 percen át pihentetjük. Bambuszrostliszt segítségével átgyúrjuk és kenyeret, esetleg mást formázunk belőle.



Sütőpapíros tepsibe helyezzük, tetejét bevágjuk, majd előmelegített 200 fokos sütőben megkzdjük a sütését, 20 percig így, majd 180 fokra mérsékelve a sütőt további 35-40 percig. Szép barna lesz a végén.

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/





Az egész kenyéradag tápanyagtartalma:
-502 kalória
- 36 gramm fehérje
- 47 gramm ch
- 17 gramm zsír

10 dkg-ra levetítve:
- 104,5 kalória -
- 7,5 gramm fehérje
- 9,7 gramm ch
- 3,5 gramm zsír

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések